Indiai ceruzabolt

Tudom, elég hülyén hangzik a cím, de már a készítés közben ez motosztált a fejemben, és nem találtam jobbat: a színek indiaiak, a formák meg ceruzák.
Tavaly Birminghamben nagyon beleszerettem Nicholas Ball quiltjébe, aminek simán Színtanulmány volt a címe. Egyszerű volt a minta, harmonikusak a színek, jók az átmenetek. Nem csak nekem tetszett, általában mindenki el volt tőle ragadtatva.
Mivel láttam Nick bemutatóját, úgy gondoltam, nekem is ki kéne próbálni ezt az improvizációs technikát. A végén aztán nem maradékokból csináltam valamit, hanem beáldoztam a már régóta nagy becsben tartott Oakshott Ruby Red kollekciómat. Ennek az anyagcsomagnak az az érdekessége, hogy a felvetőszál mindenhol piros, a keresztfonal pedig mindenféle a sárgától a kékig és a zöldig. Ebből adódóan a szövetnek más színe van vízszintesen és függőlegesen. Itt látható ez a gyönyörűség:
Mivel nem sok anyagom volt, és más fajtát nem akartam beletenni, nagyon spórolásan egy-egy kupacnyi téglalapot szabtam ki, azokat vágtam három darabra, majd átrendezgettem a színeket. A végén egy 75x100-as quilt jött ki belőle. Simán párhuzamosan tűztem le, a közepére egy nagy ceruzával.
Iszonyat nehéz volt színhelyesen fotózni: az esetek többségében kékek és zöldek és minden látható rajta, aminek köze sincs a valósághoz. Így azt a képet osztom meg, amn még szegés előtt látható. A közelkép pedig a lehető legjobban adja vissza az eredetit.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév