Három "talált tárgy"

Tegnap quilt-szellőztetés volt. Kb. háromhavonta kipakolom az ágy alatt összehengergetett munkákat, és egész nap nyitott ablaknál az ágyon levegőztetem őket. Ez azért történt éppen tegnap, mert elő kellett vennem az egyik, Violini által szervezett kiállítás darabját.
És láss csodát! "Találtam" három olyan kész darabot, amelyek még BE (Blog Előtt) készültek, de a honlapomra se kerültek fel - valamilyen ismeretlen okból.


Ez az egyetlen darab 10 éves quiltes múltamban, ami teljesen kézzel készült, olyan 80x150 cm-es lehet. Kb. 2005 őszén kezdtem el, amikor felfedeztem a kék-fehér japán quilteket, és legalább félévig böködtem. (Persze más is készült párhuzamosan). Alul a hullámok egy molinóra vannak felapplikálva, a teteje meg szabályos "nagymama". (Akinek kell néhány kék-fehér papírra már felvarrt darab, van maradékom). A kézi tűzés nem vonul be a tankönyvekbe jó példaként, mert az alján négy réteg van, és hát nem sikerült mindig átérnem a túloldalra.

Ez a Trópusi cunami nevet kapta a keresztségben, és látható, hogy már a PU (Procion után) korszakból való. Egyszer festettem egy nagy adag kék-türkisz-zöld anyagot, és eredetileg csak abból akart készülni, de mivel sajnos nem volt benne elég kontraszt, muszáj voltam egy kis bolti anyagot is belevenni. Ez teljesen saját tervezés, valamikor 2007. áprilisban lett kész.

Ezt az utolsót 2007. május-júniusban csináltam. Ez viszont "másolás": azaz letöltöttem a holland Jacqueline de Jonge munkáját, és arról a képről szerkesztettem ki az egészet 1:1-ben csomagolópapírra, majd onnan Polly papíros "papír mentén varrással" készült. A hátteret természetesen nem én festettem (amerikai batik), viszont az összes többi saját. Annyira örültem, hogy meg tudtam középre csinálni a 32-es színkört.

Megjegyzések

bucilla üzenete…
Mindegyik csodálatos, én biztos a falon lógatva szellőztetném naphosszat:) Főleg a
Jacqueline de Jonge-félét! Hihetetlenül szépek a színei!
Elizanikó üzenete…
Jujj, nekem a Trópusi cunami tetszik nagyon !!!
Ezt úgy megnézném közelebbről !

Nem akarod ezt adni a topikos kiállításra???
zazálea üzenete…
Én meg minek varrok... jaj, Istenem, de gyönyörűek vagytok....
Polyák Ildikó üzenete…
Nem "vigasznak" szánom:
1. Én se így kezdtem:) Több év "gyakorlás" és tanulás.
2. Sajnos, még ma sem sikerül minden úgy, ahogy fejben kitalálom,
de legalább meg tudom fogalmazni (legtöbbször), hogy miért nem jó, vagy nekem miért nem tetszik.
Szóval, varrjál csak, egyre jobbak lesznek, pláne ha tudatosan bátor vagy.
gubike üzenete…
Emlékszem, mert az aranyhid (vagy ezüsthid) jutott az elsőről eszembe, mikor mutattad a fórumon. A Trópusi cunami nem lehetne inkább hawai hullám a szörfözőknek? Vagy élőben annyira félelmetes? Szökőárra gondoltál, miközben varrtad?
Nagyszerűek!
Névtelen üzenete…
A könyvtárad se rossz, de az ágyad alatt vannak a legjobb dolgok. Ha az erkélyedre raknád ki szellőzni, leállna a forgalom. (jó tudom nem oda nyílik.)
Polyák Ildikó üzenete…
Gubike! Nem annyira félelmetes, de erre járt az agyam. Majd átkeresztelem.
Márta! Imádom a humoradat még mindig.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév