Festmény kontra quilt

 Ezek csak első impressziók, nem pedig kiérlelt gondolatok, mégis úgy gondoltam, meg kell írnom.

Nagyjából 23 éve csinálok quilteket, ebből mintegy 15 éve kizárólag falra szánt, nem funckionális darabokat. Nehéz lenne itt globálisan megítélni, hogy ezek mennyire jók, mennyire tekinthetőek műalkotásnak. Imádok varrni, muszáj folyamatosan varrnom, a folyamatot szeretem, és kevéssé érdekel, hogy mi lesz a végeredmény sorsa. Az elmúlt 15 évben eladott quiltjeim számát a két kezemen meg tudom számolni. Bár tény és való, hogy nem igazán marketingelem magam.

Rendszeresen "kirándulok" egyéb területekre. Három évvel ezelőtt óriási könyvkészítésbe kezdtem, imádtam, és jó volt egy bizonyos szintig elsajátítani a mesterséget. 

Most júniusban is gondolkodtam, mit kéne csinálni a vakáció alatt. Először a kerámiára gondoltam, ami már régóta vonz, de aztán lemondtam róla, mivel itthon csinálható, és akkor már nem tudok igazán belemerülni - túl drága is lenne naponta kerámiaműhelybe járni. 

Aztán eszembe jutott, hogy mi lenne, ha kicsit festegetnék. Még a mixed mediás korszakból van itthon egy csomó akrilfesték, vannak ecseteim, csak vásznat kell venni. Belevágtam, volt két könyvem, megnéztem egy csomó youtube videót. Eleinte másoltam, pontosabban egy konkrét festményből indultam ki, amitől aztán ilyen-olyan okok miatt eltértem. . Imádom, hogy ha nem tetszik, ami lett, simán lekenem gessóval és újrakezdem, amit a quilt műfajában sajnos nem lehet megcsinálni. Így aztán, noha folyamatosan festegetem három hónapja, összesen 15 képet tartottam meg. Össze-vissza stílusúak, bár most már kezdem érezni, hogy mi tetszik nekem. 

És az ok, amiért ezt a bejegyzést megírtam, hogy ebből a kevéske és soványka "életműből" három képet eladtam. Ilyen helyzet soha nem fordult elő quilt kapcsán: soha senki nem írt rám a FB-on vagy egyéb fórumon, hogy megvenné a "rongyomat". Ez most roppantul elgondolkodtatott. Jobbak a festményeim, mint a textileim? Kicsik, ezért olcsóbbnak gondolják őket? Avagy a festészetnek - még ezen a nagyon amatőr szinten is - nagyobb presztizse van, mint a textilnek? 

Ha valaki eljutott eddig az olvasásban, örülnék, ha megírná a véleményét.

Bónuszként íme néhány mázolmányom

Hosszú árnyak. 20x30 cm
Aljnövényzet, 30x30 cn
Készülőben Rózsaszín város, 40x40 cm


Megjegyzések

Marika üzenete…
"Aljnövényzet" eltudom képzelni quilnek.Tetszenek a festményeid .Sok sikert az új hobbydhoz.Marika.
Bob üzenete…
Szerintem "hagyományosabb" festményeket kilógatni, mint quilteket. És a "quilt" szó még mindig nem ismert..és te raknál "paplant" a falra? Szeretem a kalandvágyadat, köszönöm, hogy mengézhetem a munkáidat a távolból :)
Szabibi üzenete…
Na ugyeugyeugye? Nekem is tetszenek a "mazolmanyaid" és mikor kerdeztem, mikor lesz kiallitasod, strict elzarkoztal:"Soha"! Ehhez képest két képet el is adtál. Mi lett volna ha még egy kiallitasod is van??? Egyébként szerintem a 15 év quiltezes piszok jó elotanulmany volt a "mazolashoz".Gyanitom ezért is sikeres. Lehet hogy most bomlik ki a rongyokbol a festomuvesz? 😉

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév