Szitázás - van még mit tanulnom

Tegnapelőtt 5-től éjfélig nekifeküdtem a szitázásnak. Azt nem mondom, hogy tele vagyok sikerélménnyel, sőt, de hát sora van ennek, mint a lepényevésnek. Szóval tanultam/tapasztaltam sok mindent.
Két tervvel indultam, és bár egyik anyag sem tetszik, de közelebb kerültem az álmaimhoz. Az első anyag ihletője a St. Malo-ban látott hullámtörő oszloperdő. Sok van belőle és nagyon izgalmasan néznek ki.

Háromféle méretben csináltam stencilt, és háromféle árnyalatú szürkéset kevertem ki. Ez lett belőle.:(

Még a múltkor csináltam vetexből egy bambuszos stencilt, most pedig még egy csomagolópapíros stencilt, amin a nagyobb levelek voltak.

Ez a közeli kép adja vissza a színét. A háttér Leslie és Claire ún. "visszafestéses" módszerével készült. Még kiöblítés előtt tegyük bele mosószódás vízbe, és a még szabadon lévő festékmolekulák megfestik, amit tudnak. Érdekes világos olív szín jött ki.

És beszürkítettem a fatörzs hátterét, sőt festettem hozzá egy ugyanolyan szürke "egyszínű" darabot is. Így már jobban lehet vele valamit kezdeni.

Megjegyzések

Erika üzenete…
Nagyon tetszik amiket készítesz és ez a technika is!
Ne légy elégedetlen!:))
Polyák Ildikó üzenete…
A technika tényleg szuper, de a végeredmény (még) messze van ettől.
Zelnice üzenete…
Khmmm, én ezt most nem értem. Olyan szépek ezek az anyagok. Lehet, hogy a te fejedben valami más kép volt, de ezt nem ismerve, önmagukban szemlélve hihetlen jók.
A fatörzset is stencilezted? nagyon aprólékos.
A visszafestést nem értem. Picit leírnád részletesebben?
Polyák Ildikó üzenete…
Lehet, hogy tényleg a "fejem" és a "valóság" közötti különbség okozza az elégedetlenséget.
Visszafestés: megcsinálod a nyomást, az anyagot egy réteg nylonnal együtt feltekered, és hagyod kb. 12 órát érni. Mielőtt kimosnád, kb. fél órára beleteszed normál töménységű mosószódás vízbe, amitől a még szabadon levő festékmolekulák megfestik a fehéren maradt hátteret. Utána öblíted ki a hagyományos módon. Így világos?
Zelnice üzenete…
Igen, köszönöm :-)
Ha legközelebb rendelsz Günthertől, szívesen becsatlakoznék egy sűrítőre, ez nagyon jól hangzik!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév