Az utolsó fénypont
Az utolsó ilyen poszt képei már nem Normandiában vagy Bretagne-ban készültek, hanem Chartres-ban, ahol hazafelé megálltunk két órára.
A chartres-i Notre Dame többek szerint a legszebb francia gótikus katedrális. Mivel nem láttam az összeset, nem tudok igazán állást foglalni, de ez tényleg lenyűgöző. Bár a szakirodalom szerint ennek van a legszélesebb főhajója Franciaországban, mégsem a mérete kápráztatja el az embert, hanem a töménytelen üvegablaka. Az ablakok a XI-XIII. században készültek, és a 185 darabból 164 eredeti! Hogy jön ki ez a nagy szám? Hát úgy, hogy két emelet magasságban futnak végig körös-körül ezek az óriási csodák.
Az ablakokban a kék dominál, olyannyira, hogy az üvegművesek ezt az árnyalatot "chartres-i kéknek" nevezik.
Ez az északi rózsaablak - a nyugati - sajnos be volt állványozva.
A második szint ablakai sokkal "egyszínűbbek", sokkal kékebbek, és ettől az egész belsőnek igen sejtelmes hatása van.
A templom másik híressége a szentély körül futó hihetetlenül cizelállt dombormű.
Végül a harmadik nevezetesség: a labirintus a templom padlóján, aminek egyesek valamiféle misztikus sajátosságot tulajdonítanak. A fotót persze nem én csináltam, mert egyrészt ilyen rálátás nem nyílik a földi halandó számára, másrészt hagyományos módon benn voltak a padok.
A chartres-i Notre Dame többek szerint a legszebb francia gótikus katedrális. Mivel nem láttam az összeset, nem tudok igazán állást foglalni, de ez tényleg lenyűgöző. Bár a szakirodalom szerint ennek van a legszélesebb főhajója Franciaországban, mégsem a mérete kápráztatja el az embert, hanem a töménytelen üvegablaka. Az ablakok a XI-XIII. században készültek, és a 185 darabból 164 eredeti! Hogy jön ki ez a nagy szám? Hát úgy, hogy két emelet magasságban futnak végig körös-körül ezek az óriási csodák.
Az ablakokban a kék dominál, olyannyira, hogy az üvegművesek ezt az árnyalatot "chartres-i kéknek" nevezik.
Ez az északi rózsaablak - a nyugati - sajnos be volt állványozva.
A második szint ablakai sokkal "egyszínűbbek", sokkal kékebbek, és ettől az egész belsőnek igen sejtelmes hatása van.
A templom másik híressége a szentély körül futó hihetetlenül cizelállt dombormű.
Végül a harmadik nevezetesség: a labirintus a templom padlóján, aminek egyesek valamiféle misztikus sajátosságot tulajdonítanak. A fotót persze nem én csináltam, mert egyrészt ilyen rálátás nem nyílik a földi halandó számára, másrészt hagyományos módon benn voltak a padok.
Megjegyzések