Fénypontok 2

Természetesen korábban sohasem hallottam Arne Quinze, belga festő-szobrászról, most viszont egy életre megjegyeztem a nevét.
A roueni Sait Ouen apátságban (szép gótikus padok nélküli templom) láttuk a Les Jardins (Kertek) című kiállítását, ami kb. 15 nagyméretű olajképből áll. Arra a meglehetősen komoly feladatra vállalkozott, hogy egy lehetséges XXI. századi értelmezését adja Monet - már meglehetősen kommersszé vált - vízililiomjainak. Ha összehasonlítjátok a kései Monet-képekkel, nincs is túl nagy különbség absztrakcióban. Nekem ezek tetszettek a legjobban.



Augusztus végéig egy másik Quinze-alkotást is lehet látni Rouenben. A belváros közepén lévő Boieldieu-hídra álmodta meg ezt a fura faszerkezetet vagy installációt, ami nappali fényben úgy tűnt, mintha gyufaszálakból lenne összedobálva, viszont az éjszakai képen (azt nem én csináltam!) határozottan lángol az installáció.


Egyik "művészetpártoló" útitársam egyetlen megjegyzése az volt, hogy "És akkor most három hónapig lezárták ezt a hidat?" Igen, de biztos túlélik.

Megjegyzések

Sára üzenete…
nagyon inspirálóak a képek, köszönöm, hogy bemutattad!
zazálea üzenete…
Monet ha látná, örülne, úgy hiszem, az inspiráció útja visszafelé is haladna.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2025-ben

Új tanfolyam: Variációk egy témára

Hidegség. A Felfedezők sorozat első darabja