Üveggolyó

Violini gurította nekem a golyót még tegnapelőtt, de tegnap egész nap Budafokon festettem, így csak most értem ide. Lássuk:
A - anya - sokat veszekszünk, de imádom
Á - álom - néha sajnálom, hogy keveset álmodom (vagy kevésre emlékszem)
B - Barcelona - a legnagyobb kedvenc, talán az egyetlen hely, ahol élni tudnék
C - Cordóba - a nagymecset (Mezquita), csak álltam és álltam benne, és sírni tudtam volna a gyönyörtől (ez máshol is előfordult, pl. a fizenzei Battisteróban)
Cs - csoki - nehéz lenne nélküle, rettegek, hogy nehogy öregkoromra cukorbeteg legyek:(
D - dolgozat - nagyon utálom javítani, sohase szerettem
E - Eastwood - a Clint, a nagy szerelmem, a "Szív hídjai"-t hetente meg tudnám nézni
É - élet - szép, "tenéked magyarázzam?"
F - frézia - az egyik kedvenc virágom, a másik a tulipán
G - guba - mákos, bármennyit meg tudnék belőle enni
Gy - gyümölcs - el tudnék élni csak gyümölcsön (meg csokin)
H - hóbelevanc - szeretem ezt a szót, nem tudom az etimológiáját, majd most kiderítem
I - iskola -a mindenkori munkahelyem, most éppen IBS
J - január - ekkor születtem, általában hideg van, de jól be lehet fűteni
K - kultúra - interkulturális kommunikáció, ezt tanítom, bár zömmel senki se tudja, mit jelent
L - lakberendezés - ezzel akartam foglalkozni, ma csak a saját lakásomban tologatom a bútorokat
M - Marrakesh - imádom a hangzását, muszáj lesz egyszer oda elmenni (de lehetne Mexikó is - oda is)
N - net - hogyan tájékozódtam előtte?
Ny - nyár - a "munka" nélküli munka időszaka
O - olvas - bár már jóval kevesebbet, mint régen, de azért igyekszem
Ö - ökológia - igyekszem vigyázni a környezetre
P - Procion - nem önszántamból lettem a magyarországi "terjesztője", no meg Párizs, a világ közepe
Q - persze hogy quilt
R - Radnóti
S - séta - az egyetlen fajta testmozgás, amit rendszeresen végzek
Sz - Szeged - öt év egyetem, nagyon-nagyon sok élmény, utólag csak jó
T - tanít, tanár, tanuló - a quilt mellett a másik fontos dolog az életemben
U - utazás - már eddig is jó sok pénzt költöttem rá
Ü - üveggolyó - nekem is volt gyerekkoromban és Mohl Józsi nevű szomszéddal veszekedtünk rajta
Ű - űr, űz stb. - semmi különös
V - víz - minden formában
W - whisk(e)y - a kedvenc italom
X - xerox - a régi sokszorítási technika, pályám elején még sokat gépeltem xeroxpapírra
Y - O Yoko - most éppen egy kétlemezes Lennon-összest hallgatok
Z - zebra (Kérdés: "A zebra fekete alapon fehér csíkos, vagy fehér alapon fekete csíkos állat?" A négerek az előbbit, a fehér emberek az utóbbit szokták hinni)
Zs - Zsuzsi, a spánielem - a világ legaranyosabb kutyája (de tényleg)

Nem is tudom, kinek nem volt még üveggolyója, de talán megpróbálkoznék B_Ildikóval.

Megjegyzések

KicsiKató üzenete…
Ne bánd az álmaidat! Én az összesre emlékszem reggel, és egy éjjel van, hogy kettő-háromra is. Nyomasztó tud lenni, szerencsére cirka egy-két nap alatt törlődnek. Olyan, mintha sokkal több élményem lenne, de ez rossz, főleg a szorongó, rossz álmoknál...
Elizanikó üzenete…
"rettegek, hogy nehogy öregkoromra cukorbeteg legyek:( "
Érdekes, ez nekem is nagyon sokszor jut eszembe.
Juhizs üzenete…
Milyen jó dolog ez a blogírás - meg tudunk egymásról olyat is, ami amúgy nem biztos, hogy kiderülne... pl. csoki... ;-) meg a Szív hídjainak kedvelése... igen, a végén az a jelenet, amikor esik az eső és a két kocsiból nézik egymást... feledhetetlen az egész film úgy, ahogy van. Meg emberi...

Ne féljetek a cukorbetegségtől, (az én családomban több is van), nem lehet rettegve élni, éppen elég akkor foglalkozni vele, ha valóságos a probléma.
Egyébként finomak a diabetikus csokik (is) már, csak nagyon drágák... a betegeket büntetik, mert betegek... amúgy remek házisütik is vannak, amik cukorbetegeknek szóló receptek - de, tényleg. :-)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév