Transfoil

Végre ezt is kipróbáltam... Idestova egy éve Birminghamben vettem egy A4-es ív Transfoilot. Sokfelé láttam már "készen", de valahogy eddig nem volt helye, meg nem is egészen értettem, hogy működik, hiába van hozzá részletes használati utasítás.
A legújabb művem egyenlőre csak "anyag" fázisban van: először használtam rajta a discharge paste-et, utána arany Markallal csináltam rá "mintát", és most tűzés előtt gondoltam, jöhet a napocska. És nem csak úgy simán egy darab sárga anyag ráapplikálva, hanem a Transfoil.
Sajnos, a képeket sikerült fordítva beszúrnom, így hátrafelé olvassa, aki idetéved. Szóval, a munkamenet roppant egyszerű.
Végy egy darab kétoldalas ragasztós flízt, vágd ki belőle a kívánt alakzatot és vasald fel az anyagra a megfelelő helyre, és kihűlés után szedd le a papírt. (Ezt a lépést nem fotóztam le, de persze egy kört vágtam, vasaltam fel).
Utána a Transfoilból vágd ki a kívánt alakzatot, de egy kis ráhagyással: az utolsó képen látszik, ami megmaradt az A/4-esből.
A következő lépésben helyezd rá a fóliát a ragasztós felületre, fogj egy darab sütőpapírt és forró vasalóval simogasd egy keveset. Legvégül, fogd meg a fólia szélét (ott nem volt ragadós a felület) és óvatosan húzd le. És voila! A NAP!

Itt látszik, hogy a jobb felső sarokban nem simogattam eleget - az arany ott maradt a papírján.

Ez a "hulladék". Itt meg a bal felső sarokban látszik, hogy ott van az az arany, aminek az anyagon kéne lennie:)


Itt meg még az is látszik, milyen rossz állapotban a vasalóborítóm. Nem elégetve van, hanem barna Procionnal megfestve:( Egy nylonzacsis baleset történt rajta.

Megjegyzések

Zelnice üzenete…
olyan jó, hogy van valaki, aki utat tör, felkutatja, leteszteli az új dolgokat, ráadásul meg is osztja másokkal! hálából gurítottam neked egy üveggolyót :-)
Elizanikó üzenete…
Nagyon köszönöm, hogy megosztod velünk ezeket a számunkra új technikákat !
Polyák Ildikó üzenete…
Oh, nagyon szívesen. Ez a transfoil nagyon beosont a szívembe. Nem olcsó mulatság, de tényleg "fő helyekre" megéri felhasználni. És állítólag 30 fokon mosni és lehet. Majd szeptemberben megmutatom - hihetetlenül csillog.
Névtelen üzenete…
Nézek mint a moziban.
De miért kellene egy ilyen darabot kimosni?
Polyák Ildikó üzenete…
Ezt nem mossuk, de mondjuk egy táskára vagy ruhára is lehet rakni.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév