Jelbeszéd: a quilt születése képekben

 

A kiindulási fotó már kicsit megkezelve.

A bal oldali hat sárgát most festettem, a jobb oldali négy már megvolt. A fényértékekre figyelve összesen hatot választottam ki.
Elkészült a thermofax szita. Egy itthon levő batikanyagról "másoltam" a rózsákat.
Szitafestékkel mind a hat anyagot megszitáztam.
A 1:1-ben kinyomtatott képre elkeztem pakolgatni a darabokat.
Alakul az arc.
Kész a fej, itt még a feje körül látszik az az anyag, amire ragasztottam. (Azért nem közvetlenül a végleges hátlapra, mert itt még nem tudtam a fej pozícionálását, mármint hogy mennyire lesz "levágva" a bal oldala, meg azt sem, hogy milyen lila lenne a legjobb.)
Próbálkoztam, hogy melyik lila lenne jó háttérnek. A véglegest kétszer festettem meg, mert elsőre túl világos lett.
A betűméret és az elhelyezés eldöntése után sima papírra kinyomtattam a nevét.
Jó sokáig eljátszadoztam a minidarabkák felragasztásával. Ezen a képen látszik, hogy a lila is rózsás mintás, de ez sajnos a tűzéssel eltűnt.
A kiválasztott tűzőcérnák.

Tűzés közben. Felül és jobb oldalt a hátlap látható.

Ilyen rózsákat tűztem a háttérre háromféle lila cérnával.

A kész mű. A háttér egyértelműen lila, még akkor is, ha itt feketébe hajlik. Jelbeszéd (100x69 cm)


Megjegyzések

Review üzenete…
Köszönjük, hogy ilyen érdekes és tartalmas blogot biztosítottál

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév