Mi is az a laminálás?

Lézernyomat vagy fénymásolat textilre ragasztása, afféle matricázás, ami arra épül, hogy a normál papír is több rétegből áll.
Kiindulásnak ezt a számomra csodás fényképet használtam, amit 9 példányban kinyomtattam.

Először nyolc darabot fogtam, letettem egy darab nylonra, rá egy vékony törtfehér függönyanyagot, szitán keresztül - nem egyenletesen - megkentem akril médiummal (gyakorlatilag dekupázs-ragasztó). Száradás után sütőpapíron keresztül forró vasalóval rögzítettem a ragasztót, 10 percre hideg vízbe tettem, majd elkezdtem kézzel és mosogatószivaccsal leszedni a "hátsó" papírrétegeket. Ez eléggé babramunka, de élvezetes nézni, ahogy csak a színes kép marad meg. Az így létrejött anyagnak két oldala van: lehet felül a papír és lehet a textil

Nem gondoltam, hogy egyben fogom felhasználni, de darabjaiban sem igazán tetszett, mert túl vastag ez a függöny, azaz túl fehérek lettek az ablakok.
Így aztán fogtam az utolsó A/4-es nyomatot meg egy darab szürke organzát és eljátszottam ugyanezt. Na, ez már kedvemre valóan sejtelmes lett.
Pákával felvágtam három függőleges csíkra és beillesztettem a két rozsdacsík közé.

Itt még csak oda van rakva, ezután ezüstös cérnával megtűztem a kontúrokat.
Tegnap beszegtem, ma pedig elkezdem kézzel kicsit kihímezni.

Megjegyzések

Márta néni azéris üzenete…
Elgondolkoztam rajta, hogy másnak ami csúnya, az magától olyan, de Te nagy energiákat és különleges technikákat feccölsz bele, hogy hervasztó legyen. Az az érzésem, hogy valami ilyesmit hívnak művészetnek.

Lehet, hogy a többiekbe ezért rekedt benn a szó? :-)))

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév