Cristina és a bika

Most akkor mégis leírom, hogy készültek a Cristinás munkáim. Azt azonnal tudtam, hogy nem akarok "szép" realista képet csinálni, azaz nem akarok egy fotót egy az egyben lemásolni. Valahogy az villant be, hogy tényleg foltokból kéne összeállnia az alaknak. Kerestem képeket Cristináról és ezt tartottam a legalkalmasabbnak.

"Levágtam" a bikát, kinyomtattam A/4-esben, és egy fekete fotókarton darabon kivágtam darabkákat, hogy megnézzem, mit látok. Sokat nem láttam ugyan (nem vágtam elég lyukat), de megvalósításra érdemesnek ítéltem a dolgot. Csomagolópapírra megcsináltam a rajzot eredeti méretben.
Az alaphoz egy sötétbarna vásznat kicsit itt-ott megfestettem fekete festékkel: elvégre nem pont' egyszínű egy bika. A jobb alsó sarkába fekete olajpasztával egy billogot stencileztem.
Cristina kabátjához vettem műszálas (pfuj!) szatént a kabátjának, a nadrág anyagát én festettem, amire rávasaltam egy nyúlós "arany" csipkét. A röltexben vettem még mindenféle arany sújtást meg bortnit. És tulajdonképpen teljesen készre megvarrtam az alakot, és ráférceltem a háttérre. Ekkor így nézett ki.

Eddigre már rájöttem, hogy nem csak ilyen-olyan foltok lesznek, hanem bikafülek. Ha a matador megöli a bikát, a zsűri és a közönség döntése alapján megkapja a fülét. Ez nem mindig egyértelmű: ha nehezen hal meg a bika, akkor a közönség dönt. Az előző posztban láthattátok, hogy a közönség a viadal végén fehér zsebkendőket emel a magasba. Ez jelzi azt, hogy szerintük megérdemli a fület.
Fogalmam sem volt, hogy néz ki a bika füle, amikor megtaláltam ezt a képet.

Ilyen formákat tűztem körbe Cristinán színtelen cérnával: kisebbeket-nagyobbakat. Utána kivágtam a nagyja felesleget, összeszendvicseltem, és sűrű cikkcakkal színben passzoló cérnával körbetűztem a "füleket".
A hátteret folyamatos háromszögekkel tűztem le. A fényképen a jobb keze erős rövidülésben van, ami eléggé zavaróan nézett ki, így a muletát (a "rongy" a kardon) a jobb kezébe "adtam". Legvégül egy kis vörös festéket folyattam le "vérként" a háttéren. Na, ez az állapot nincs lefotózva:)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév