Az idő vasfoga

A legújabb munkámnak is hosszú története van.
Az úgy kezdődött, hogy a legutolsó Elle Dekorban (pusztán vizuális élvezkedés céljából vásárolom) volt egy képriport, amiben különböző modern bútorokat fotóztak le a turai Schlossberger-kastélyban. A kastélyt Ybl Miklós tervezte kívül-belül, ám az utóbbi - gondolom - 50-60 évben fél kézzel sem nyúltak hozzá: a lepusztult még nagyon enyhe szó. Rozsdás, mállik a vakolat, ki vannak törve az üvegek, hiányoznak a díszítőelemek. A neten csak külső képeket találtam róla, de azért el tudjátok képzelni, milyen lehet.
Az elképzelés az volt, hogy egy kastély "alaprajzát" készítem el, ahol az egyes "szobák" a szokások híven különböző színűek, ám ez a dicső múlt épp hogy előkandikál a rozsdás-vakolatos jelen alól.
Az alapanyag két forrásból jött: voltak a Robtól kapott kis darabka selymek-bársonyok-csipkék, és voltak a nyáron vasszulfáttal festett anyagaim.
Innen már viszonylag egyszerű volt a feladat. A rozsdásokból megcsináltam a "szobákat", majd aláapplikáltam a nemes anyagokat, majd tettem rá egy kis fehér meg kékes shiva mintát. Ezt követően volt némi hajtépés, ugyanis a rozsdás anyagot egyszerűen nem vitte a Bernina: semmilyen cérnát, semmilyen tűvel. Nem könnyen adtam fel, de be kell látnom, hogy a 20 centis szakaszokból álló tűzés nem igazán szép. Bontottam:(
Itt kezdődött a kézi tűzés/hímzés kétszálas osztott hímzővel. A tűzésminta egy mintakönyvből vett szőlőlevél akar lenni, de ez talán csak a legnagyobb négyzetben látszik. A végén még egy kis arany meg kék shivával dolgoztam rá itt-ott, fehérrel pedig az applikációk környékét kentem meg.


Ez sem egy túl vidám darab, úgy látszik, mostanában az elmúlás foglalkoztat. De most úgy gondolom, hogy a következő munkám egy tarka mexikói darab lesz:)

Megjegyzések

katafolt üzenete…
Megrendítő...
Ihlet a mexikóihoz:
http://www.maximolaura.com/
Kata üzenete…
Nem vidám, de nagyon izgalmas az egész quilt! A katély hangulatát pedig abszolút visszaadja.
Mi jártunk ott, készítettem is jó sok képet. A blogomon van fent néhány. Ha érdekel a többi is, szívesen átküldöm. ;o)
http://raczkevikata.blogspot.com/2008/10/schossberger-kastly-tura.html
Polyák Ildikó üzenete…
Köszi, Katák. Milyen érdekes! Pedig láttam annak idején a blogodat, de abszolút nem emlékeztem rá, csak most, hogy újranéztem. Megköszönném, ha küldenél néhány belsőt, mert az Elle-ből beszkennelve nem túl jó minőség.
Trudi üzenete…
Kicsit én is büszkélkedhetek? A nagylányom, mint enteriőr stylist az Elle Dekornál közreműködött a turai kastélynál végzett munkáknál. Bocsi, de nem bírtam megállni...
Polyák Ildikó üzenete…
Hú, de irigylem, Trudy! Már Kdatta megjegyzése után megfogadtam, elmegyek. De én azt hittem, csak kiváltságosok juthatnak be.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév