Pancsingolás

A hangulatom javítása érdekében a szinte folyamatos zenehallgatás (plusz néha pityergés) mellett felszereltem a Berninámra a punching apparátot, elővettem a még télen vásárolt 1-2 kg gyapjút, fonalakat, gézeket, filceket, no meg a szakirodalmat.
Bár majdnem két éve megvan ez a tartozék, de korábban csak kétszer dolgoztam vele, pedig egyáltalán sem macerás a szerelés (inkább az utána való géptakarítás), sem maga a pancsingolás.
A szakirodalom alapján a "hagyományos" tűnemezelés mellett másfajta anyagokkal is kísérleteztem. Ezt a kupacot (a magassága nem látszik) hoztam össze két és fél nap alatt.

Mivel a zöme még további varrásra/hímzésre/feldolgozásra stb. vár, egyelőre nem mutatom meg darabonként. De azért íme néhány ízelítőül.

Ez a kis alaktalan valami kékre festett gézre pancsingolt gyapjú. Azért ilyen alaktalan szegény, mert a géz ilyen volt.

Ha a múltkori moha-csipkémre azt mondtam, hogy Moha bácsi, akkor ő Moha néni:) Kisebb darabokra fogom szabni és a csipke alá pakolgatom a pályázatra készülő fatörzsön. Amúgy ez vízben oldódó fóliára készült gyapjúból és kevés selyemből.


Ez pedig műszálas filcre pancsingolt organza és selyemszál. Kicsit túl szabályosra sikeredett.

A többit majd "feldolgozva"...

Megjegyzések

Zelnice üzenete…
A mennyiségből ítélve sokkal gyorsabb lehet, mint a kézi tűszurkálós verzió.
Az utolsó nekem nagyon tetszik, olyan, mint sok kis madárfészek egymás mellett.
Lonci (Győr) üzenete…
Nagyon jók lettek! Nekem van punching gépem is, de másra használom nem kultúr quiltre. Jó lenne, ha egy kis szakirodalmam lenne. Elméletben ugyan tudok néhány dolgot, festett gyapjúm is van, de még nem fogtam hozzá. Van konkrétan neked valamilyen könyved? Megköszönném, ha megosztanád velem a szerzője nevét.
További jó alkotást!
Polyák Ildikó üzenete…
Ahogy ma ígértem, Lonci, a két száraz nemezelős könyvem:
Sheila Smith: Embellish, Stitch and Felt. Sheila alapvetően (vizes)nemezelő, de ebben a könyvben a szárazról, illetve a száraz és a vizes kombinációjáról ír.
A másik egy ausztrál, Dale Rollerson Surface Tension c. könyve. Ez kizárólag pancsingról szól.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév