Kilövellés - A festett quilt
Ennek a quiltnek nagyon hosszú története van.
Az alapötlet - trapuntó, utólagos festés - már vagy másfél éves, és meg is csináltam. Olyan randa lett, hogy mélyen el van dugva az ágy alá. Drappos háttér anyagot akartam festeni, de túl rózsaszín lett, keskenyek lettek a cikkelyek, ezért nem tudtam normális mintákat tűzni-festeni.
De nem adtam fel.
Amikor tavaly októberben (véletlenül) megszületett ez az okkeres-sárgás anyag, rögtön tudtam, újra megpróbálom. Először arra gondoltam, hogy az erőteljesebb kontraszt miatt az egyik végén nekimegyek egy kis domestosszal, de aztán lebeszéltem magam. Nem annyira rossz ez.
Először rátettem egy darab fehér vászonra, és színtelen cérnával körbevarrtam a cikkelyeket. Utána a cikkelyek alá az árokban tűzve egy vastag flízt tettem, majd kivágtam a felesleget.
Ceruzával előrajzoltam a mintát: nem azért, hogy szabályos legyen, hanem hogy majd festésre alkalmas kis területek jöjjenek létre. Fehér cérnával letűztem a trapuntót, utána vékony flízzel hátlapoztam és színtelen cérnával megtűztem a sárga területeket.
Utána elkeztem festeni Jacquard Lumiere textilfestékkel, amiben csillámpala van, ettől ilyen csodás a fénye. Mivel elég sűrű a festék, nem kellett nagyobb festési tudás a megoldáshoz: egy 4-es laposecsettel meg egy nagyon vékony és kemény kerekkel pingálgattam több estén keresztül.
Az alapötlet - trapuntó, utólagos festés - már vagy másfél éves, és meg is csináltam. Olyan randa lett, hogy mélyen el van dugva az ágy alá. Drappos háttér anyagot akartam festeni, de túl rózsaszín lett, keskenyek lettek a cikkelyek, ezért nem tudtam normális mintákat tűzni-festeni.
De nem adtam fel.
Amikor tavaly októberben (véletlenül) megszületett ez az okkeres-sárgás anyag, rögtön tudtam, újra megpróbálom. Először arra gondoltam, hogy az erőteljesebb kontraszt miatt az egyik végén nekimegyek egy kis domestosszal, de aztán lebeszéltem magam. Nem annyira rossz ez.
Először rátettem egy darab fehér vászonra, és színtelen cérnával körbevarrtam a cikkelyeket. Utána a cikkelyek alá az árokban tűzve egy vastag flízt tettem, majd kivágtam a felesleget.
Ceruzával előrajzoltam a mintát: nem azért, hogy szabályos legyen, hanem hogy majd festésre alkalmas kis területek jöjjenek létre. Fehér cérnával letűztem a trapuntót, utána vékony flízzel hátlapoztam és színtelen cérnával megtűztem a sárga területeket.
Utána elkeztem festeni Jacquard Lumiere textilfestékkel, amiben csillámpala van, ettől ilyen csodás a fénye. Mivel elég sűrű a festék, nem kellett nagyobb festési tudás a megoldáshoz: egy 4-es laposecsettel meg egy nagyon vékony és kemény kerekkel pingálgattam több estén keresztül.
Két dolgot szeretnék még róla elmondani. Amikor két hete a MOMÜ-ben voltam, elvittem félkészen, amikor a festésnek csak kb. 3/4-e volt kész. Azt mondták a hozzáértők, ne fessem tovább, hagyjam meg fehéren, mondván így izgalmasabb. Sokat gondolkodtam ezen, lehet, hogy igazuk is van, de akkor minden cikkelyben kellett volna fehér területeket hagynom. (Majd a harmadik variáció olyan lesz) Másrészt ők javasolták, hogy vízszintes legyen - én eredetileg a jobb oldalt tettem volna alulra. Ebben hallgattam rájuk, így valóban szokatlanabb.
Megjegyzések
A gesztenyesnel nem ereztem a tuzesnek a helyet, itt nagyon ott van minden, ahol kell.
1, nem tudom mi az a momu, rakerestem de nem talaltam.
2, nem csinalsz meg valamikor jatszohazat? :-)
Viszem, Gubike!