Kilövellés - A festett quilt

Ennek a quiltnek nagyon hosszú története van.
Az alapötlet - trapuntó, utólagos festés - már vagy másfél éves, és meg is csináltam. Olyan randa lett, hogy mélyen el van dugva az ágy alá. Drappos háttér anyagot akartam festeni, de túl rózsaszín lett, keskenyek lettek a cikkelyek, ezért nem tudtam normális mintákat tűzni-festeni.
De nem adtam fel.
Amikor tavaly októberben (véletlenül) megszületett ez az okkeres-sárgás anyag, rögtön tudtam, újra megpróbálom. Először arra gondoltam, hogy az erőteljesebb kontraszt miatt az egyik végén nekimegyek egy kis domestosszal, de aztán lebeszéltem magam. Nem annyira rossz ez.
Először rátettem egy darab fehér vászonra, és színtelen cérnával körbevarrtam a cikkelyeket. Utána a cikkelyek alá az árokban tűzve egy vastag flízt tettem, majd kivágtam a felesleget.


Ceruzával előrajzoltam a mintát: nem azért, hogy szabályos legyen, hanem hogy majd festésre alkalmas kis területek jöjjenek létre. Fehér cérnával letűztem a trapuntót, utána vékony flízzel hátlapoztam és színtelen cérnával megtűztem a sárga területeket.


Utána elkeztem festeni Jacquard Lumiere textilfestékkel, amiben csillámpala van, ettől ilyen csodás a fénye. Mivel elég sűrű a festék, nem kellett nagyobb festési tudás a megoldáshoz: egy 4-es laposecsettel meg egy nagyon vékony és kemény kerekkel pingálgattam több estén keresztül.



Két dolgot szeretnék még róla elmondani. Amikor két hete a MOMÜ-ben voltam, elvittem félkészen, amikor a festésnek csak kb. 3/4-e volt kész. Azt mondták a hozzáértők, ne fessem tovább, hagyjam meg fehéren, mondván így izgalmasabb. Sokat gondolkodtam ezen, lehet, hogy igazuk is van, de akkor minden cikkelyben kellett volna fehér területeket hagynom. (Majd a harmadik variáció olyan lesz) Másrészt ők javasolták, hogy vízszintes legyen - én eredetileg a jobb oldalt tettem volna alulra. Ebben hallgattam rájuk, így valóban szokatlanabb.

Megjegyzések

dixike12 üzenete…
Na most előttem, nem irták le tizen, hogy milyen csodás, de tényleg ez nagyon , nagyon klassz és nagyon tetszik, a szine meg a festés.Visszanéztem, az elsőt amit feltettél, de igy szinesen sokkal jobb, nem lett volna igazi fehéren, annak ellenére, hogy a trapunto az csúcs benne, mégis igy mutat igazán jól.A "cimét" majd elárulod???
dixike12 üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
dixike12 üzenete…
Bocs, most látom, hogy ott az elnevezés.
Kicsoda üzenete…
Ez nagyon meg van gondolva!! Nekem fura, de ez az irany tunik `termeszetesnek`. A festest nem ertem egeszen, hogy lehetne maskepp, de ez igy hibatlan.
A gesztenyesnel nem ereztem a tuzesnek a helyet, itt nagyon ott van minden, ahol kell.
1, nem tudom mi az a momu, rakerestem de nem talaltam.
2, nem csinalsz meg valamikor jatszohazat? :-)
Cic üzenete…
kalaplengetés! :-))))
katafolt üzenete…
Nagyon izgalmas,gondolom,most legalább tíz kistestvért tervezel neki :-)Rengetegféleképpen lehetne még variálni.
ezkriszti üzenete…
Dicsérni nem merem, mert kikapok. :-)De baromi jó. Nekem főleg a tűzés viszi a pálmát. Ezt a jackard festéket akkor nem is kell fixálni? Vasalni biztos nem vasaltad. Meséljél majd a Momüről időnként.
zazálea üzenete…
Talán nem szükséges ragoznom azt, amit az előttem írók már elmondtak, mindenesetre csak annyit,hogy tátom a szám. Szokás szerint.
Amaranta üzenete…
Érdekes, és valahogy felemelő nekem az egész. lehet, mert most amikor nézem, kicsit spirituális hangulatban vagyok. Tudod nekem mi jut róla eszembe? Nem a kilövellés, hanem inkább a Pünkösd és/vagy a Szent Lélek, méghozzá a keresztény lelki háttere miatt. remélem nem voltam nagyon lila!
gubike üzenete…
Hétvégén elhozod megmutatni? Legjobban a tűzése tetszik. Meg a szinei: királyi, fennséges, előkelő kilövellés.
Polyák Ildikó üzenete…
Amaranta! Bár tényleg nem egészen értem, amit írsz, viszont be kell vallanom, ez a "kilövellés" jobb híján született. Merthogy nem a gondolat volt előbb, hanem a technika:)
Viszem, Gubike!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév