A dolgozatok
Nagyjából a felét olvastam el a 120-nak, azokat, amelyekben az volt a feladat, hogy interjúvoljanak meg itt dolgozó külföldit a magyar kultúráról, és az elméletek segítségével elemezzék a két kultúra különbségeit.
Ugyan sok újat nem írtak, de mindig érdekes olvasni, hogy mit tartanak fontosnak. Persze a relativitás nagyon érvényesült: a németek szerint nagyon családcentrikusak vagyunk, az argentínok szerint meg nem.
Újfent kiderült, hogy mennyire szomorúak és elégedetlenek vagyunk. Nem tudom, mennyire másodkézből származó információ ez, vagy tényleg megtapasztalták. A másik fájdalmas dolog, ami szinte mindenütt szerepelt, az idegengyűlölet vagy finomabban szólva az idegenek nem szeretése. Nem csak afrikaiakkal meg kínaiakkal szemben, hanem en bloc.
Talán a legaranyosabb (?) sztorit egy nigériai mesélte el: kikéri magának, hogy országát bárhol is Fekete Pákó képviselje, amire egyszer sor került a Fábry-féle Esti Showderben. Fel is hívta Fábryt, de persze eredményt nem ért el. Pákó továbbra is a kőbuta afrikai szinonimája.
Ugyan sok újat nem írtak, de mindig érdekes olvasni, hogy mit tartanak fontosnak. Persze a relativitás nagyon érvényesült: a németek szerint nagyon családcentrikusak vagyunk, az argentínok szerint meg nem.
Újfent kiderült, hogy mennyire szomorúak és elégedetlenek vagyunk. Nem tudom, mennyire másodkézből származó információ ez, vagy tényleg megtapasztalták. A másik fájdalmas dolog, ami szinte mindenütt szerepelt, az idegengyűlölet vagy finomabban szólva az idegenek nem szeretése. Nem csak afrikaiakkal meg kínaiakkal szemben, hanem en bloc.
Talán a legaranyosabb (?) sztorit egy nigériai mesélte el: kikéri magának, hogy országát bárhol is Fekete Pákó képviselje, amire egyszer sor került a Fábry-féle Esti Showderben. Fel is hívta Fábryt, de persze eredményt nem ért el. Pákó továbbra is a kőbuta afrikai szinonimája.
Megjegyzések