Egy quilt átalakulása

 A Facebookon megírtam már, hogy nagy örömömre a Voyage csoport tagjaként eljutott egy munkám a taiwani Art Quilt Festivalra. Jó hír ez nagyon, pláne 2020-ban, amikor se itthon, se Európában nincs lehetőségünk, hogy megmutassuk magunkat.

A feladat az volt, hogy egy 40x60 cm-es darabban kapcsolódjunk az Earth Story témához. Bevallom, nem tudtam, hogy ez egy nagyon sikeres angol sorozat a Föld keletkezéséről. Bár megnézhettem volna egyes részeket a Youtube-on, mivel gyorsan kellett "legyártani", az egyszerűbb ellenállás felé mentem el.

Onnan kéne indítani, hogy életem első thermofax szitanyomatát 2010-ben készítettem el, akkor amikor még nem volt saját gépem. Fekete fatörzsnyomatok készültek, majd "visszafestettem", így a fehér háttér beszürkült. Nagyon boldog voltam vele, olyannyira, hogy ugyanezzel a szitával fekete anyagra csináltam egy discharge-os darabot is.


A sikeren felbuzdulva gyári batikok felhasználásával varrtam egy nagyobbacska quiltet, 

 

És ugyan kitettem az előszobai galériába, de se nekem, se másoknak nem tetszett igazán, így aztán lekerült a falról, és hirtelen felindulásól egy nagyollóval szétvagdostam "panelekre". Arra gondoltam, hátha jó lesz még valamikor valamire.

És ez  a "valamikor" most februárban jött el. Mivel ezek már letűzött darabok voltak, erősen meg volt kötve a kezem. Fogtam a discharge-olt feketét, meg a középrész egy darabját, és egymáshoz passzítva két lágy ívet vágtam bele, majd egy apró körök tűzésével összeesősítettem a három darabot. Már csak a szegés volt hátra, és küldhettem Izraelbe. Mert hogy a világ több országából ott gyűltek össze a munkáink és utaztak együtt Taiwanba.


 

Tanulság: sohase dobjunk ki semmit. Bár én nagy "kidobó" vagyok:)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév