Retro 2

Aki már járt nálam festésen, talán felismeri ezt a szép darab narancs-kék egybefuttatott darabot. Sokáig nem akartam belevágni, utána meg nem volt ötletem, hogyan lehetne egyben tartani, de mégis elvágni. Aztán kitaláltam ezt a keresztet - bár eredetileg nem akartam ennyire középre tenni. Aztán tűzögettem kicsit - valahogy mindig félretettem, mert arra biztosan emlékszem, hogy március elején (amikor költözködtem) már egy rész le volt tűzve...
Aztán nyáron kész lett a tűzés, de nem volt benne semmi spiritusz. Ősz elején találtam itthon egy kékes-sárgás batikot, és ezzel november elején csináltam neki egy keretet. Ekkor már volt címe, de még mindig nem volt az "igazi". Ekkor jött az isteni szikra a múlt héten: van nekem mindenféle színű ragasztható fóliám. Nosza, a múlt héten kivágtam a mininégyzeteket vliesofixből, rávasaltam a fóliát, és már egészen emberi külseje lett.
A címe: Magaskereszt naplementekor. (A magaskereszt utalás Írországra, ahol a templomudvarokon kőkeresztre vésték a bibliai tanításokat.)

Megjegyzések

Julcsi üzenete…
Zseniális! Jómagam nem szeretem művelni ezt a vonalat, jobban szeretem a hagyományosat, de ez nagyon jó. Az ötlet, a tűzés, a színek, minden.
Vacskamati üzenete…
Gyönyörű lett! Nekem továbbra is Arles-i kávéház, a kis fóliák ezt tovább erősítik (igaz, a kereszt függőlegese nem annyira, de ösztönösen, elsőre mégis ez ugrik be róla.)

A tűzés is szenzációs és nagyon szervesen illeszkedik a quilthez. Remélem, egyszer lesz alkalmam személyesen is megnézni. :)
Polyák Ildikó üzenete…
Igen, emlékeztem én a Te Van Gogh-hasonlatodra is:) Voltak próbálkozásaim is gondolatban, de akkor szét kellett volna vágni, és azt meg nem akartam.
Névtelen üzenete…
Nekem a Quimby szöveg jut eszembe: szentjánosbogarak fényében tündököl...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév