Vulkanikus tevékenység - Viel Dank Jacqueline Heinz!
Ez a quilt nem jöhetett volna létre (vagy legalábbis nem ilyen formában), ha novemberben nem nézem meg Jacqueline Heinz munkáit Münchenben. Pontosabban csak erősen sejtem, hogy így csinálja, tudni nem tudom. Nem is terveztem, hogy egy komplett darabot az ő módszerével fogok megcsinálni: inkább arra gondoltam, hogy majd valahol "elsütöm" egy-egy darabban.
Amikor megláttam az etióipai Dallol vulkán tevékenységének "eredményeiről" készült képeket (ld. néhány bejegyzéssel korábban), tudtam, hogy meg akarom csinálni, de nem gondoltam, hogy teljesen JH technikájával fogok dolgozni, inkább Tyvekre meg Xpandaprintre gondoltam. De aztán elkapott a gépszíj ez irányba!
Ez a végeredmény: 91cm x 65cm. Nagy felbontásban fotóztam, hogy meg tudjátok nézni a részleteket.
Itt egy közeli. A munkában van sok gyapjúszál, saját festésű "gummy" selyemszál, fehér selyemszál (silk top), rozsdabarna silk noil, nyersszínű cocoon stripping (kb. selyemgubó tépés?), és egy Tencel nevű cellulózból készült szál (ami ugyanolyan fényes, mint a selyem), valamint néhány darab festett Tyvek a tetején.
Ez volt a kiindulás. Csak azért nem sima fehérre készült, hogy az esetleges "átütések" ne zavarjanak - bár azt hiszem, nem zavartak volna.
Ez pedig egy kép a félkész állapotról.
Amikor megláttam az etióipai Dallol vulkán tevékenységének "eredményeiről" készült képeket (ld. néhány bejegyzéssel korábban), tudtam, hogy meg akarom csinálni, de nem gondoltam, hogy teljesen JH technikájával fogok dolgozni, inkább Tyvekre meg Xpandaprintre gondoltam. De aztán elkapott a gépszíj ez irányba!
Ez a végeredmény: 91cm x 65cm. Nagy felbontásban fotóztam, hogy meg tudjátok nézni a részleteket.
Itt egy közeli. A munkában van sok gyapjúszál, saját festésű "gummy" selyemszál, fehér selyemszál (silk top), rozsdabarna silk noil, nyersszínű cocoon stripping (kb. selyemgubó tépés?), és egy Tencel nevű cellulózból készült szál (ami ugyanolyan fényes, mint a selyem), valamint néhány darab festett Tyvek a tetején.
Ez volt a kiindulás. Csak azért nem sima fehérre készült, hogy az esetleges "átütések" ne zavarjanak - bár azt hiszem, nem zavartak volna.
Ez pedig egy kép a félkész állapotról.
A következő tanulságokat szűrtem le: a) nagyon tetszik a végeredmény, b) lehet, hogy egyeseknek nem úgy tűnik, de nagyon egyszerű csinálni, c) nem mindegy, hogy milyen irányba fektetem ill. tűzöm a szálakat, mert nem szerencsés, ha "szálirányban" kell tűzni, d) nem tetszik a kétféle zöld, ezért lehet, hogy Shivával még kicsit megbuherálom a vízfoltokat.
Összességében, örök hálám Jacqueline-nak!
Megjegyzések
Én az egyesek közé tartozom, és úgy gondolom, hogy azért ez nem annyira könnyű feladat volt. Talán ez nem a meglátni és máris elkészült típusú kép.
számomra még rejtély, hogyan lehet ilyen érdekes felületet varázsolni a festett anyagdarabokból..
A barnás, sárgás szélek nagyon szívem szerint valók.
Nem tudom mi lenne, ha nem mutatod meg előre a fotót,csak az alkotást láthatnám, de nagyon átjött az ihletadó a kész műben. Mindig megcsodálom, hogy miből-mit varázsolsz.
Én a fotón úgy érzékeltem, inkább a zöldek-kék a fényes felületű, a fehéres részek pedig a rusztikusak, ehhez képest számomra furcsa volt, hogy Te pont fordítva választottál anyagot.. A "gummy" silk, amit a korábbi postodban bemutattál fantasztikus, viszont a tűzésektől teljesen eltűnik..
(Bár lehet, csak én nem vettem észre.. be kell valljam, nekem a fele "kínai" annak, amit írtál.. a mixed media terén még elméletben is jól lemaradtam.. :)
Mindenesetre nagyon izgalmasak a technikai megoldásaid.. :D )
U.i.: Boldog Névnapot kívánok! :D
Nem anyagdarabok vannak az anyagon, hanem "szálak" (gyapjú és selyem), Nóra, erre jön egy réteg vékony vízben oldódó fólia, és már nem olyan nehéz ott tartani. A selyem miatt muszáj sűrűn tűzni, különben "elindul" az egész a fólia kimosásával. A gyapjú persze parányit filcesedik.
Nem akart ez realista lenni, vagy legalábbis nem annyira, IO. Kinyomtattam ugyan A/4-es színesben a képet, de az "alap" elkészítése után már fejből dolgoztam. A zöld vízek nagyon kifogtak rajtam - nem is arról beszélek, hogy az nem fénylik (a kék az szatén), a többi meg igen (bár a vaku miatt a valóságnál jobban), hanem hogy sikerült két egymás mellett totálszar zöldet kiválasztani. Tehettem volna rá zöld gyapjút (az van), de arra gondoltam, hogy fedetlenül jobban elkülönül a többitől. Tegnap aztán zöld Shivával kicsit javítottam a helyzeten.
Én ezt tanulmánynak tekintem, s bármennyire úgy tűnik, hogy csak odapakolom, oszt' rajta, tűzés, amit imádok, mégis van ennek (is) sora, mint a lepényevésnek.