Táskák pulóverekből

Azon kevés (van egyáltalán ilyen?) foltvarró közé tartozom, akinek csak egy PW-táskája van és azt se használja. Utoljára 2007. nyarán volt használatban, amikor Zsuzsi még nem volt kellően védett oltásilag, és abban fuvaroztam ide-oda.
DE miután megmutattam a nemezelt kismalacos pulcsimat, ígértem Anikónak, hogy beszkennelem a legújabb könyvemben látott pulcsi-táskákat.


Ez a szerző, Sheila Smith férjének fele gyapjú-fele műszál pulóverének aljából készült. Szétvágta a varrásoknál, az elejét és a hátát rápancsingolta egy darab ún. előnemezre (ez gépi tűnemezelés, amit már "csak" vizesen hengergetni kell, és állítólag itthon is kapható), utána forróvizes mosás, majd szabás-varrás.

A második modellt nem ő csinálta. Ez egy tisztagyapjú pulcsi volt, mosógépben filcesítette az alkotó. A rátét liliom szirmai két vízben oldódó fólia között pancsingolt gyapjúszálból készültek, amit a fólia leoldása után szappanos vízben kicsit még tömörített, hogy hasonlítson a pulcsira. Én nem szeretnék ilyet, de hátha megtetszik valamelyikőtöknek az ötlet.

Keddig lehet jelentkezni a (M)Ilyen vagyok?! játékra. Ha jól számoltam, 15-en vagyunk, hárman vacillálnak. Még valaki? Csak tessék, tessék....

Megjegyzések

Zelnice üzenete…
Jaj szegény pulcsinak,ami a páromé volt,de összement kicsit és eltettem a fiamnak...nem fogja megvárni,míg belenő :-)
egy a bánatom,hogy a múlt évben kiselejteztem több alkalmas példányt is foszladozások miatt :-(
A virágos nekem sem esetem,a felső sem teljesen,de a technika nagyon tetszik.köszi!
dixike12 üzenete…
Nem olyan rossz ez a második egy nyári ruhához, csak a virágok, vagy virág az elején az nem kell.Mindenfélét, ami rongyból van mindig félreteszek, igy van egy csomó összement pulcsi is egészen jó mintájuak, hogy majd egy takarót csinálok egyszer, de lehet ezek után hogy táska lesz belőle. /egyszer/
Anice kötős blogja üzenete…
Már egy hónapja vár a gyapjú pulcsim, azóta háromszor kimostam, hogy megjöjjön az ihlet a filc táskához, már régóta szemezgetek ilyenekkel.Nekem tetszenek, amiket felraktál, a virág túl nagy persze.
36évi üzenete…
Na, ezt még nem ismertem, de a pulcsiból díszpárna már nagyon kidolgozott a fejemben. Kb. 5-6 túrt érdekes felületű pulcsi várja nálam a jobb sorsát.
Elizanikó üzenete…
Én sem készítenék ilyen nagy virággal.
Nagyon tetszik a technika, alkalomadtán ki fogom próbálni.
Köszönöm szépen.

:o))))
KA üzenete…
Bocsánat, hogy ismeretlenül idekotnyeleskedek, eddig csak olvastam a kreatív blogokat, nem mertem hozzászólni.
Nem túl rég felraktam a meskára egy kötött kardigánból készült táskát, és most nagy csalódással tudtam meg, hogy ez nem az én ötletem volt. Persze tudhattam volna, hiszen a kreatív ötletekhez is kell az ihlet, és biztos nekem is valahonnan jött, még ha nem is emlékszem pontosan, hogy honnan, de most már tényleg nem tűnik túl eredetinek.
Érdekes ez a nagy virágos. Ilyet nem fogok csinálni, de azért elég lenyűgöző.
Polyák Ildikó üzenete…
Hát, igen, nincs új a nap alatt. De szerintem ez simán abba a kategóriába tartozik, hogy egyszerre többeknek juthatott eszébe.
anyahajó üzenete…
KA, szerintem semmi gond, hanem a te ötleted volt, attól még megcsináltad szépre. A varrás technikája is ki van találva már egy ideje, aztán mégis kelendő :)

Amúgy tiszta kár, hogy nem szeretem a gyapjúpulcsikat, így aztán nincs is otthon egyetlen átalakíható se...
Laurendilla üzenete…
úúúú, majdnem lemaradtam a (M)Ilyen vagyok? játékról, ezennel jelentkezem és kiteszem mindjárt a képet a blogomra, mi is még a feladat? :)))

Lau

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév