Öröm:) -- 2

Barack H. Obama az Amerikai Egyesült Államok 44. elnöke.

Megjegyzések

Kicsoda üzenete…
Obama a Hyde parkbol valo, ahol mi is eltunk es valami dobbenet volt nezni a valasztasok masnapjan a feketeket, ahogy nottek 10 centit es buszkek voltak, mert megcsinaltak... Meg aznap ejjel egy spontan oromtalalkozo volt tobb tiz/szazezer emberrel a belvarosban. Mi epp masnap hajnalban ertunk vissza Chicagoba es a repulon persze bemondtak az eredmenyt, az egesz gep tombolt:-)
Polyák Ildikó üzenete…
Tudod, amikor én elkezdtem "eszmélni" meg később aztán tanítani is, annyira elképzelhetetlennek tűnt, hogy egy fekete (mulatt) legyen az USA elnöke. Számomra az equality az egyik alapérték, és ennek most egyik bizonyságát látom. Utánanéztem, jól emlékszem-e, hogy MLK abból a dalból idéz a híres beszédében, amit ma Aretha Franklin énekelt. Igen:)
Kicsoda üzenete…
Nekem meg 35 evesen tudatosult, es ehhez is Amerika kellett, hogy mi az a white privilege. Ha az ember feher kozeposztalybeli, akkor oszinten hiszi, hogy van egyenloseg, mindenkinek ugyanolyan lehetosegei, eselye van az eletben es o csak azert vitte tobbre, mert okos/ugyes/munkabiro stb. Es ami ebben a naivitasban (gogben) van a white privilege, amiben Amerika el(t). Ennek az Obama nagyon jot tett.
Kicsoda üzenete…
ez igy kicsit elcsuszott... szoval amit ott lattam, hogy mennyire NINCS meg csak esely sem az egyenlosegre, az sokkolo volt. es erre ertem, hogy az Obama egy kitores lehet.
Amikor pl. a fekete papakat (apak napja alkalmaval) leszidta, mert nem foglalkoznak a gyerekeikkel, es a gyerekek ezt a mintat viszik tovabb, ezt senki mas nem tehette volna meg.
dixike12 üzenete…
Lányom tiz éve él ott Utah államban, hogy mennyire várták ezt a változást, eszméletlen, itt naqyon keveset tudnak az egyszerű amerikai emberekről,például, hogy fehér, fekete mindegy /kivétel az igazi déli államok/ Obamáról azt tartják, hogy nagyon okos , és ezért kellett nagyon végre egy ilyen elnök.Vejem norvég származású, de amerikai születésű, a kampány idején azt mondta, ha nem Obama győz átköltözünk Európába. Tegnap szabit vett ki nézni a beiktatást, anyukája aki 80 éves a nyugati partról Wasingtonba utazott a szertartásra. Ilyenek, és remélhetőleg nem fognak csalódni.
Juhizs üzenete…
Én nagyon örültem.
8 év múlva szintén örülnék egy hölgy elnöknek, pláne, ha nem fehér bőrszíne. Komolyan.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév