12. nap

Mennyit jutottam előre? Kicsit. Kispannoltam, meggőzőltem, szépen levágtam (84x124 cm). Kiszabtam a zöld szegélyt meg a bújtatónak valót. És eszembe jutott valami - köszönet Kicsoda és Cic megjegyzéseiért. Nézegetem....
És csináltam filcet. Volt ez a pulóverem (80% gyapjú, 20% kasmír), amit - egészen biztosan tudom - 1992. karácsonyára kaptam. Már akkor sem voltam tinédzser, de mára már végképp elég röhejesen nézek ki benne. Ráadásul utólérte a gyapjúk sorsa: a sok mosástól már egyre kisebb és vastagabb lett.


Így aztán törölközőkkel együtt bedobtam 60 fokos vízbe - és lőn, kész a tökéletes filc. A törölköző azért kell Sheila Smith szerint, hogy a szükséges dörzsölést biztosítsa.

Megjegyzések

Cic üzenete…
Bocsi a jóleső kuncogásért, de most elképzeltelek ebben a malackás pulóverben... :-DDD
ezkriszti üzenete…
Kis vidámság reggelre! :DD
Majd a nemez sorsáról is beszámolsz?
b_ildikó üzenete…
Én is elképzeltelek! :-)))
Polyák Ildikó üzenete…
Pedig még tavaly is hordtam kutyasétáltatáshoz. Finom meleg volt ilyen mínuszokban.
Zelnice üzenete…
Kabát alá nem ér!
A filccsinálás ötlete tetszik, nálam is parkol 1-2 alkalmas alany. Márta néni a régi fonalak megtépésével ajánlja a punching-alalpanyag elkészítését.
Nézz be hozzám!
Elizanikó üzenete…
Egyik csoptársam épp pénteken mesélte, hogy kapott angliából valami spéci könyvet. A könyv írója ajánlása alapján gyapjúpulcsit kell kimosni magas hőfokon és abból készítenek szebbnél szebb dolgokat. Most már egyre jobban fúrja az oldalamat mi is lehet abban a könyvben.
Polyák Ildikó üzenete…
Ha nem felejtem el, holnap beviszem az iskolába a könyvet és beszkennelem azt a két táskát, ami pulóverből van.
Névtelen üzenete…
Mivel van kutyád, gondolom van neki kutyapucoló keféje. Én egy drótkefére rárakom a gyapjut, és a macskapucoló kefémmel kártolom, -de hogy Te ezt a pulcsit még nem festetted be procionnal....csodálkozok.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév