1. munkaeste

Először is köszönöm, Katafolt a tegnapi megjegyzésedet, hogy tetszenek a színek.
Megmagyarázhatatlan okokból (leginkább exhibicionizmus) úgy döntöttem, megpróbálom dokumentálni a quilt születését.
Tegnap reggel nagyjából "összepakoltam" a blokkokat, azaz meghatároztam, melyik anyagból mennyi és hová kerül. Biztosan nem ez lesz a végleges megoldás, de el lehet belőle indulni.
Aztán napközben takarítás, kutysétáltatás stb. közben kitaláltam, a gesztenye lesz a téma, persze nem linnéi pontossággal, csak úgy nagyjából. Számomra is megrajzolható levele, termése, virága van, és a tipikus színek is megfelelnek az anyagjaimnak.
Aztán este a vendégek elmenetele után a következőket csináltam.


Amikor tegnap sétáltattam Zsuzsit, pont' egy régi fa mellett álltam meg, és újra megcsodáltam a törzs struktúráját. Ez adta az ötletet, hogy legyen egy "darab" fatörzs. Géppapírból csináltam egy sablont, majd csokoládé és antracit színű shivával megcsináltam a "mélyedéseket" a barnás anyagon.

Háromféle barnás-bronzos textilfestéket találtam itthon. Egy kis darab világos anyagra festettem ezt a levelet.



Végül megcsináltam a két selyem papírt. A fénykép (különösen a felső) nem igazságos a valósággal szemben. A "hulladékból" nagyon szép fényes, sokszínű darab lett, míg a noil persze matt maradt, de izgalmasan csomós.


Megjegyzések

zazálea üzenete…
Nos, kérem szépen, ez a művészet.Én tágra nyitott szemmel bámulom az alkotásaidat, most kapok egy kis belepillantást a részletekbe, ezek után elkötelezett rajongóddá válok. Erre valószínűleg születni kell. :o)
KicsiKató üzenete…
Én is nagyon örülök ennek a "sorozatnak", kíváncsian várom a folytatást. Mint egy dokumentumfilm:))
katafolt üzenete…
Nincs mit :-).Nagyon az én színeim és
izgalmas követni,ahogy alakul.
Elizanikó üzenete…
Hű, micsoda izgalmak ! Köszi szépen !
Bár ez az utolsó lépés nekem nem világos. Selyem szálból selyem papír?
Polyák Ildikó üzenete…
Igen, Anikó, selyemszálból "papír". A szálat egy darab nylontüllre ugyanúgy kell lerakni, mint nemezelésnél (egy sor vízszintes, egy sor függőleges. Utána rárakni még egy darab tüllt, meleg szappanos vízzel az egészet megvizezni (a selyem ellenáll a víznek), majd a ragasztóval (ez lehet tapétaragasztó vagy ún. textil médium - olyan gél, amit akrilfestékhez kell tenni azért, hogy az anyagon maradjon, itthon is lehet kapni, nem is drága) átkenni két oldalról. Száradás után a tüll simán lejön.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév