Új kezdetek

Két vendégség/vendégeskedés között ma délelőtt megpróbáltam nekilátni egy új darabnak. Gondolataimban ez a Vége a télnek címűnek lesz a párja, talán a A Tél kezdete címmel. Úgy képzelem el, hogy ez is kollázs-szerű lesz, tehát az egyszínű anyagdarabokat fogom textilfestékkel, shivával, fehérítővel és egyéb módszerekkel gazdagítani.
Először összeválogattam az anyagokat.

A nagy része saját festés, leszámítve kettőt: elől középen egy magában mintás olajzöld (tényleg az) batik és hátul a csíkos, szintén batikolt anyag, amiből kimondottan ehhez a gondolathoz vettem fél métert Münchenben.

És "találtam" két selyemszál fajtát is, amiből szintén lesznek blokkok. Ez ún. throwster waste (megnéztem a szótárban, de így nincs benne, talán a "selyemcérna készítésének hulladékaként" lehetne fordítani).


Ez pedig egy pakk (négy színű) silk noil. Ez sincs benne a szótárban, de tudom, hogy ebből készül a selyemburett: olyan bögös, matt, vastagabb selyem.
Először megpróbálgatom az elhelyezést, aztán jó nagy ráhagyással kiszabom a "blokkokat", és utána jöhet a "felületkezelés".

Megjegyzések

katafolt üzenete…
Már így is nagyon izgalmas...az adventi vásáron kétszer 12 óráig nézegethettem a velünk szemben lévő keramikus standját,teljesen ezek a színek voltak,mondtam is,hogy quiltek való :-)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév