Hétvége külföldön

Bár csak három teljes napot voltam Németországban, egy örökkévalóságnak tűnik - annyi minden történt.
Pénteken 4 és fél órát voltam Münchenben, ebből másfelet egy hivatalos megbeszélés tett ki. Az időm java részét Christine Köhne Quilt und Textilkunst boltjában töltöttem. Egyrészt vásároltam másoknak és magamnak, másrészt megnézhettem egy fantasztikus kiállítást.
Jacqueline Heinz a legünnepeltebb német quilterek közé tartozik. A kiállítás címe Tájképek, és kb. 40 közepes méretű darab van kiállítva. A hölgy a gépi tűzés abszolút bajnoka: a munkái nagyon egyszerűek (?), zömmel egyetlen darab egyszínű anyagra készülnek. Az alapszín leginkább drapp-bézs-fehér. Az igazi durranást egyrészt a tűzés jelenti, másrészt hogy azonos vagy kontrasztos színű selyem- és gyapjúszálakat fog a tűzés alá. Ettől elmondhatatlanul gyönyörű textúrákat hoz létre.
Fényképezőgépem nem volt, Jacqueline-nek nincs honlapja, így ma éjjel végigböngésztem, mi van tőle a neten. Viszonylag sok német és angol blogban írnak róla szuperlatívuszokban, de egész munkáról csak egy képet találtam, viszont hálistennek sok részletet.













Ekkor kellett rájönnöm, hogy ezt is megcsodálhattam élőben tavaly Birminghamban. Az egyik kategória nyertese volt.

Megjegyzések

dixike12 üzenete…
Gyönyörű, nem is tudom mi többet mondhatnék még, jó lenne csak megközeliteni ezt a tudást.
Polyák Ildikó üzenete…
Igen, rajtam is átfutott, hogy akkor most kéne abbahagynom.
katafolt üzenete…
Félelmetes...
Polyák Ildikó üzenete…
Igen, de sajnos nem adja vissza az egészek hangulatát. Mert hiába egyszínűek, annyi, de annyi árnyalat van bennük!
Zelnice üzenete…
Nagyon izgi z a gyapjúszál...és gyönyörű!Köszi az élmény megosztását!
Abbahagyni?És a saját örömöddel mi lesz?
(ha már ránk nem gondolsz :-)
Névtelen üzenete…
Csoda. Úgy érezhetted magad, mint maci a mézesbödönben.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév