Készülődöm

Két fontos dologra: kultúra és quilt.
Jövő szerdán Granadába utazom a szokásos éves konferenciámra, és most - két év kihagyással - előadást is fogok tartani. Persze nagyon érdekel, amiről beszélni fogok, de még közel sem vagyok kész. Mindenesetre biztosan jól fogom magam érezni - Andalúzia amúgy is a szívem egyik csücske. 1999-ben voltunk egy csodálatos úton arrafelé, éppen Granada volt az első állomásunk két napig. Most nem lesz időm városnézni, de mivel abszolút a belvárosban van a szállodám, legalább reggel és este bámészkodhatok egy kicsit. És pont' mához egy hétre, péntek estére nekünk van "kibérelve" az Alhambra.
Tegnap este elkezdtem a magyar quiltecskémet. Az ötlet már szinte a meghirdetéskor kész volt, de nem tudtam, hogyan is fogom megcsinálni. Kész lettem - talán - az alappal, még kell rá applikáció, egy kevés kézi hímzés, meg a szegés. Nem tudok szépen hímezni: mivel fontos funkciója van, csak remélem, hogy nem rontom el az egészet vele. Nem lesz túl vidám darab, de remélem, a többiek értékelni fogják a szimbolikáját. Annyira szívesen elmesélném, de hát még két hétig köt a titoktartás.

Megjegyzések

rita40 üzenete…
Azt meg lehet tudni, hogy mi a konferencia témája és Te miről tartasz előadást? Roppantul érdekelne, mindig is kíváncsi voltam a munkádra...mindkettőre :):):)
Polyák Ildikó üzenete…
Interkulturális kommunikáció a neve, amit általában senki sem ismer. Gyakorlatilag a különböző kultúrák békés egymás mellett élésének támogatása.
Az én iskolám angol diplomát ad (tehát angolszász követelmények vannak), a tanárok 90%-a magyar, viszont a hallgatók kb. 35%-a fejlődő országbeli. Arról végeztem kutatást, hogy a tanárok hogyan tudják ezt a három tényezőt összeegyeztetni, pontosabban milyen területeken kell(ene) alkalmazkodniuk a hallgatóknak az oktatáshoz/az iskolához/a tanárokhoz való eltérő és kulturálisan meghatározott attitűdjeikhez, magatartásaikhoz és tanulási stílusukhoz. Ennek nagyon sok aspektusa van - ez a kutatás induktív, tehát a jelenlegi állapotot próbáltam meg feltérképezni a tanárok szempontjából. Tudom, hogy a hallgatóknak se könnyű az alkalmazkodás, de úgy gondolom, hogy elsősorban nekünk kell lépnünk feléjük, és ha ezt tudatosan/tervezetten tesszük, a hallgatók életét könnyítjük meg.
Névtelen üzenete…
Nem csodálom, hogy neked ezt a 15 foltost összefogni üdítő változatosság. Nem feszegeti képességeid határait.

Szívd fel magadba azt a sok gyönyörűséget, és majd itthon kicsavarod

Látod ez se jó. Ha hamar kész van, és nem beszélhetsz róla. Nekem csak ez a két véglet van. Vagy a kihirdetés után három nappal kész, vagy már szorít a határidő.
zazálea üzenete…
Hú, ez nagyon izgalmas, a betyárját! Gratulálok! Érzem, hogy sok örömed van benne, így aztán sok sikert továbbra is!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév