AZ ŐSZI TANFOLYAMOK BETELTEK. LEGKÖZELEBB 2025. FEBRUÁRBAN INDÍTOK ÚJ CSOPORTOT. Hat foglalkozásból álló online tanfolyam, amelynek során a résztvevők megtanulhatják a művészeti kompozíció elemeit és alapelveit, és önálló kompozíciókban begyakorolhatják. A tanfolyam elvégzése után biztosabb szemmel és kézzel fognak hozzá egy-egy textilkép megtervezéséhez. Mindazoknak ajánlott, akik saját terv alapján akarnak látványos és sikeres foltvarrott és egyéb textil faliképeket készíteni. Tartalom: Kompozíciós elemek I: vonal, alakzat Kompozíciós elemek II: minta, textúra Kompozíciós elemek III: szín, fényérték Kompozíciós alapelvek I: egyensúly, fókusz, kontraszt Kompozíciós alapelvek II: ismétlődés, mélység, egység Kompozíciós alapelvek III: gyakori kompozíciós elrendezések A résztvevőknek az ehhez kidolgozott tananyagból néhány oldalnyi elméleti ismeretet kell megtanulniuk, majd ennek alapján megcsinálniuk a kapcsolódó gyakorlatokat. A felkészülés alkalmanként minimum 2-3 ó
A 20 Perspectives csoportunk tavaly év végén úgy döntött, hogy 2024-ben mindenki egyetlen téma köré csoportosítva három egyforma méretű quiltet fog készíteni. A témát természetesen igyekeztünk minél tágabban meghatározni, hogy mindenki „beleférjen”. A kollekció címe Conversing with the Earth (Beszélgetés a Földről). Mivel az utóbbi években (részben) megszerettem a portékat, a tág témán belül most kivételesen viszonylag gyorsan döntöttem. Olyan embereket/felfedezőket/kutatókat fogok bemutatni, akiknek köszönhetően jobban megismertük a Földet. Olyan hősöket, akik egész életüket egy bizonyos földrajzi terület, egy bizonyos terep felfedezésének szentelték. Ezekre az emberekre gyerekkoromban afféle hősként tekintettem: internet hiányában természetesen csak könyveken és kezdetleges technikával készült dokumentumfilmeken keresztül. Az első quiltem középpontjában Roald Amundsen áll, aki 1911-ben (mellesleg ebben az évben született az édesapám, és Hiram Bingham ekkor találta meg a Machu
Elérkeztünk a 20 Perspectives csoport újabb kihívásához, aminek az Irodalmi áthallások címet választottuk. Természetesen sokáig merengtem, agyaltam, gondolkodtam, hogy mi lehetne az a szöveg, ami nekem is fontos, de ugyanakkor sok néző számára is jelentőséggel bír. Mindenképpen angolul is létező szöveget kerestem, hogy ne kelljen a nyelvi-kulturális különbségekből adódó félreértésekkel/félreértelmezéssel bajlódom. Arra például nem mertem volna vállalkozni, hogy József Attilát megértessem az amerikai társaimmal. Bár a Hová tűnt a sok virág? című dalt persze ezer éve ismerem, fogalmam sem volt, hogy mind a zenét, mind a szöveget Pete Seeger írta. Annyira sokan és sokféleképpen elénelkezték már minden nyelven, hogy szinte népdallá alakul. A magyar nyelvű előadások közül az abszolút kedvencem Mezei Mária drámai, nyers és fájdalmas interpretációja. Indulásképpen azt tudtam, hogy nem akarok se virágokat, se lányokat, se sírköveket, hanem inkább a dal érzelmi hatását, a belőle sugárzó sz
Megjegyzések