2009. április 9., csütörtök

(M)Ilyen vagyok?!

Megérkeztem Krisztihez, tehát nyilvánosságra hozhatom életem első (utolsó?) textil önarcképét. Eleinte valami humorosat akartam én is csinálni, de aztán rájöttem, nem vagyok én annyira vicces, bár - érdekes módon - a hallgatóim ezt mondják rólam. Pontosabban talán humoros vagyok, de nem vagyok egy vihogós-nevetős fajta.
Sohasem szerettem, ha portréfotó készül rólam, pláne nem az utóbbi években, így egy-két képem van csak. Egy régebbi (2002?) kedvenchez kellett visszanyúlnom: ezen a Comói-tó partján egy presszóban ülök, természetesen dohányzom, és nagyon vigyorgok. Ebből csináltam egy fekete-fehér képet a kulturaquiltes Obama-portréhoz hasonlóan. (Itt is köszönet Sue-nak a technikai segítségéért.) Ez azért egyszerűbb volt, mivel egyrészt nagyobb (30x40 centis lett), másrészt napszemüvegben vagyok, harmadrészt teljesen napos a kép, tehát nincsenek "foltok" az arcomon.
Az anyagok a "blúzom" kivételével saját festésűek. Lepedőre rakosgattam fel a darabjaimat Mistyfuse-zal, utána egy papír stabilizátorral megcsináltam a tűfestést magamon. A tűzéshez felvettem a napszemüveget (még mindig azt hordom:) és kicsit öregítettem magamon: nagyobbak a szám melletti ráncok, és kicsit lóg az állam. A háttér a kedvenc pinkem lett, amire az új kedvenc selyemszálaimból csináltam virágokat. Utána felapplikáltam magam a pinkre, körbekontúroztam, és megkukacoltam a hátteret.


12 megjegyzés:

katafolt írta...

Miután elkészültem,azzal folytattam a játékot magamban,hogy próbáltam kitalálni,ki hogyan oldja meg a feladatot.Eddig nem sok sikerrel :-)
Nálad viszont valami azért bejött:gondoltam,hogy a kedvenc színeid benne lesznek,csak nem tudtam,hogyan.Látom,a merev tekintetet te is kicselezted,de bevállaltad a mosolyt.Azt én nem mertem,de nálad jó és az is nagyon tetszik,hogy szürkében játszottál.Mindig meglepődöm,hogy milyen hatásos tud lenni.A kedvencem a cigi(kis nosztalgia).
Köszönöm a játékot !

Violini írta...

Ez valami eszméletlen jó, vigyorgok én is ahogy nézem, olyan jókedvű. Szerintem NE ez legyen az utolsó portréd :-)

Nóra írta...

Nagyon kíváncsi voltam, hogyan oldjátok meg a portrét.
Nekem tetszik!!!

mmama írta...

Nagyon jól kitaláltad, és tetszik
a pink háttér a virágokkal.
(csak azt a cigit kéne letenni )

Vacskamati írta...

Én meglepődtem volna, ha a cigi nincs rajta.. :PP
Igaz, hogy csak egyszer találkoztunk,de valahogy úgy él bennem az emléke, hogy (tényleg) nem ez a teli vigyor jellemző Rád: inkább csak az olyan szájsarokban-meghúzódó- ironikus, sokattudó mosolyféle... :D Nem csoda, hogy bírják a hallgatóid, szerintem is jó a humorod.. :D

ezkriszti írta...

Tényleg jó lehetett a Comói-tónál, jól átjön a mosolyon. A selyem meg csodás. A szürke hajon először picit meglepődtem, (mivel barna vagy), aztán rájöttem hogy a művészi szabadság magasabbrendű! :-)

martimez írta...

NAgyon jó,igazán te vagy.Persze ,miért pont ez ne menne neked:)

Kdatta írta...

Hú ez egy nagyon jól sikerült portré lett. A szürke pink kombinációt meg nem is gondoltam, hogy ennyire jó.
A saját képem miatt egy picit aggódom. Mostmár erősen bánom, hogy nem ajánlva adtam fel hétfőn... remélem hamar, illetve időben megkapod!

dixike12 írta...

A kép nagyon jó, mint portré is , de szerintem nem hasonlit rád, de lehet, hogy a szemüveg miatt van, mert abban még nem láttalak.Az enyém sem hasonlit rám, de talán nem is ez volt a lényeg.A szürke és pink együtt nagyon tetszik

patchwitch írta...

:D én is köszi a játékot, és tényleg jó a kép

Ildi írta...

Köszönöm a gratulációkat. És bevallhatom (?), én is tetszem magamnak. Mármint nem a tükörben, hanem ezen a képen. Sokat hordok napszemüveget, Dixike: egyrészt takarja a ráncokat és egyéb csúnyaságokat, másrészt tényleg szüksége van rá a szememnek.
A fekete-fehér képet már a legelején kitaláltam, a pink meg annyira természetesen jött:)

Márta néni írta...

Én rád úgy emlékszek, hogy nagyon szines vagy. Kívül belűl. Jó jó, de Te valahogy több vagy.