Új szerzemények

Három könyvet vettem az elmúlt két hónapban és mind fantasztikus a maga módján.
Az első Lynda Monk and Carol McFee Stitching the textured surface című darabja. Ők azok a nők, akiknek a Texturált felületek című online tanfolyamán résztvettem. Kicsit gondolkodtam, hogy megvegyem-e - hátha sok lesz az átfedés, de aztán nem tudtam ellenállni. Persze ugyanazok a technikák is benne vannak, de sok-sok újdonság is. Ha megnézitek Lynda blogját, nagyjából képet kaphattok arról, mennyi fantáziája van a nőnek.
A második könyv Sandra Meech harmadik könyve, a Connecting art to stitch. Mivel a másik kettőt is imádom, ennek a megvásárlásán nem gondolkodtam sokat. Sandra a Quilt Art 22 csoport tagja, és aki volt februárban a kecskeméti kiállításon, láthatta ezt a képét.

A könyv nagyon érdekes szögből közelíti meg a quilttervezést. Durván fogalmazva azt mondja, hogy aki fejleszti (kialakítja) képzőművészeti képességeit, az jobb/szebb/stb. quilteket készít. Ezért sorba veszi a különböző médiumokat (ceruza, szén, vízfesték, stb.), és azokkal kell különböző rajzgyakorlatokat végezni. (Egész hétvégén ezt csináltam - a végeredmény nem számít, de nagyon élveztem.) Miután bemutatja, milyen hatásokat lehet elérni papíron, áttér a textilre, tehát mondjuk, hogy lehet a szén jellegzetességeit nem szénnel megjeleníteni textilen.
Ezek után mindenféle egyéb textil technikákat mutat, hihetetlen gazdag képanyaggal (mind inspiráló fotókat, mind kész munkákat), de azért kell hozzá angolul tudni.
A harmadik szerzeményemre véletlenült találtam rá az equilternél, megrendeltem és bele vagyok szerelmesedve. Charlotte Ziebarth a saját maga által manipulált képeket nyomtatja anyagra és ebből állítja össze a quilteket.
Javaslom, böngésszétek végig a honlapját (New Work, és 3 darab Gallery)! Itt van egy példaképpen.

Tulajdonképp baromi egyszerűen dolgozik: imád fotózni, van neki egy Photoshop Elements képszerkesztő szoftverje, egy A/3 méretre is képes nyomtatója, pamut- meg selyemanyaga meg Bubble Jet Setje. Megbuherálja a fotókat (részletesen le van írva, hogyan, és sok kép is van a fázisokról), kinyomtatja max. A/3-ra és aztán összevarrja, letűzi.
Mondanom sem kell, lépéseket tettem, hogy egy nyugodt napra legyen nekem egy kölcsön photoshopom:)

Megjegyzések

dalia üzenete…
a photoshopnak van egy remek ingyenes, jogtiszta alternatívája a gimp. Tényleg nagyon jól összerakott program, én éveket dolgoztam photoshoppal mégis könnyedén átálltam és nagyon megszerettem. a gimp.hu-ról telötlhető, vagy innen az angol eredeti : http://www.gimp.org/
ugyanitt rengeteg oktató anyag, segítség, fórumosok is segítőkészek, de akár kérdezhetsz engem is, viszonylag járatos vagyok mindkét programban, photoshop most nincs a gépemen, úgyhogy abban talán épp kevésbé...
Polyák Ildikó üzenete…
De rendes vagy, Dália. Köszönöm, megnézem.
Trudi üzenete…
Pont ilyeneket szeretnék én is varrogatni, de jó, hogy feltetted, rákeresek.
szizsu üzenete…
Nagyon tetszik. A "nyugodt napon" odállnék a hátad mögé figyelni és szorgalmasan jegyzetelni. :-)))
Zelnice üzenete…
Mennyi lehetőség, amiről nem is álmodik az ember!
Budai Detti üzenete…
Nekem erről mindig az jut eszembe, hogy mennyire jó az internet! Böngészünk, böngészünk, aztán rájövünk, milyen keveset láttunk még.
Amúgy 1 hónapja kaptam a férjemtől én is egy amerikai könyvet, amiben az ilyen szabad fantáziájú quiltekről adnak leírásokat: hát tényleg kreativitás és fantázia tágító!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév