Aranyosak vagytok a dícsérettel, de - jobban nem tudom fogalmazni - a quilt "vizuálisan nem elég erős", márpedig ez lenne a fontosabb, nem az érzelmi töltet.
Ez az érzés a pályázattól van benned vagy eleve ez volt az érzésed? Arra gondolok hogy bennem éppen fordítva van időnként: nagyon fontosnak tartom az érzelmi többletet, s kevésbé hangsúlyosnak a vizualitást. Persze most a magam számára lényeges és fontos quiltekről beszélek, amelyekkel nem pályázok. :o)
Hát, Zazalea, optimális esetben (ami nálam nem szokott előfordulni), a kettő együtt van. Amikor nekiálltam, mindkettőt szerettem volna elérni, és kicsit más is volt a terv, amivel talán jobb lett volna (egy súlyos rontás miatt azt nem tudtam megcsinálni), utána viszont már az volt a célom, hogy csak azért ne tegyek még több "csicsát", hogy feltűnőbb legyen. Mert persze van itthon még egy csomó firlefranc, amit fel lehetett volna varrni rá, de az már nekem sok lett volna. Melody Johnson írja, hogy amelyik quilten sok az embellishment, ott rossz a terv. Biztos, nem mindig van igaza, de azért nekem ez egy fontos mondat.
Most hogy mondod ezt a vizuálisan nem elég erőset,eszembe jutott a vázlatod, és hogy akkor azt gondoltam milyen jól fog majd ez a nagy számlap mutatni. Nem tudom miért gondoltam h. nagy lesz,talán mert sokszor gondolkozol nagy méretekben. Talán ha lenne rajta egy jóval nagyobb óra is, az erősítené a vizuális hatást. úgy értem nem szórná szét a figyelmet, messzebbről is könnyebben észrevétetné magát. (mondom ezt anélkül h. élőben láttam volna.szóval képzelgek)
Névtelen üzenete…
Ezt mondták neked a zsüritagok, vagy Te gondolod? Már hogy nem elég erős vizuálisan. Mert olyan jó lenne tudni, hogy ők hogy látták. Szekszárd után legalább kaptunk véleményt (ha semmitmondó is volt) Mint krónikus pályázó én úgy látom, hogy itthon egyedül a paravánon mindig szuper amit csinálok. Szólóban gyönyörűen énekel. Aztán mikor ott a többi közt látom, a kórusban egész másképp hangzik. De azért nem veszi el a kedvem, mert majd hazajön, és itthon megint olyan szépen fog egyedül szólni.
Mivel az elmúlt majdnem két évben a kompozíciós tanfolyam résztvevői közül sokan kérdezték, lesz-e folytatás, az utóbbi hetekben kidolgoztam egy új tanfolyam tematikáját, ami a Variációk egy témára címet kapta. A kurzus során az alábbi kérdésekre szeretnék választ adni: Milyen forrásokból és hogyan lehet ihletet meríteni egy adott témához? Hogyan lehet az ihletadó forrást egyedi quiltté alakítani? Ez NEM egy art quilt tanfolyam, már csak azért sem, mert tudni lehet rólam, hogy szerintem „art quilt” mint olyan nem létezik. A tanfolyam minden olyan foltvarrónak szól, aki nem sok egyforma hagyományos blokkból szeretne faliképeket varrni. A részvétel feltételei: 1. A Kompozíció tanfolyam elvégzése 2. Biztos számítógép használat, a számítógéppel való „barátság” (Teams, PowerPoint, Paint alapszintű ismerete) 3. Telefonos fényképezés és a fényképek eg...
Hat foglalkozásból álló online tanfolyam, amelynek során a résztvevők megtanulhatják a művészeti kompozíció elemeit és alapelveit, és önálló kompozíciókban begyakorolhatják. A tanfolyam elvégzése után biztosabb szemmel és kézzel fognak hozzá egy-egy textilkép megtervezéséhez. Mindazoknak ajánlott, akik saját terv alapján akarnak látványos és sikeres foltvarrott és egyéb textil faliképeket készíteni. Tartalom: Kompozíciós elemek I: vonal, alakzat Kompozíciós elemek II: minta, textúra Kompozíciós elemek III: szín, fényérték Kompozíciós alapelvek I: egyensúly, fókusz, kontraszt Kompozíciós alapelvek II: ismétlődés, mélység, egység Kompozíciós alapelvek III: gyakori kompozíciós elrendezések A résztvevőknek az ehhez kidolgozott tananyagból néhány oldalnyi elméleti ismeretet kell megtanulniuk, majd ennek alapján megcsinálniuk a kapcsolódó gyakorlatokat. A felkészülés alkalmanként minimum 2-3 órát igényel! A foglalkozásokon egyrészt az otthoni feladatok irányított megb...
Nem először szembesültem Dél-Afrikában a Magyarországról elképzelhetetlen mértékű és mennyiségű szegénységgel. Egy-egy "izgalmas" kompozíciót kivéve még fényképeket sem szoktam csinálni az ilyen nyomornegyedekben: nem érzem etikusnak, hogy kitegyem az életüket a nyilvánosság elé. Csinálja ezt egy hozzáértő szociofotós! A másik szokásom, pontosabban nem-szokásom, hogy nem kérek meg vadidegeneket, hogy portrét vagy szelfit készítsek róluk/velük. Nem tudom, hogy alakult ez ki, talán, mert én is furcsán érezném magam, ha le akarnának fotózni a Váci utcában. Na jó, 50 évvel ezelőtt:) Hosszú és a lényeg szempontjából érdektelen, hogy hogyan lett most egy közeli és jó minőségű portrém egy fiatal anyáról. Elég annyi, hogy az én telefonom volt kéznél. Amikor itthon rendezgettem a fényképeket, annyira megtetszett a nő arckifejezése, az a fajta fájdalom és lemondás, ami nekem a szeméből tükröződik, hogy kedvem támadt ebből egy quiltet varrni. A háttér "Soweto", Johannesburg kb...
Megjegyzések
No de mindenütt ez van, ahol szubjektív benyomások alapján ítélnek - igaz, a varrományokat nem is lehetne objektíven értékelni. :-)
(mondom ezt anélkül h. élőben láttam volna.szóval képzelgek)
Mint krónikus pályázó én úgy látom, hogy itthon egyedül a paravánon mindig szuper amit csinálok. Szólóban gyönyörűen énekel. Aztán mikor ott a többi közt látom, a kórusban egész másképp hangzik. De azért nem veszi el a kedvem, mert majd hazajön, és itthon megint olyan szépen fog egyedül szólni.