Quiltbíró képzés 4

Amikor a negyedik modul véghajrájához értem, már nagyon "érett" a vírushelyzet. Bár a határidő március 31-e volt, a mintadarabokkal már március elejére készen lettem, és postára is adtam, noha akkor még nem sejtettem, hogy hamarosan posta sem lesz. Amire a dolgozatot is elküldtem március végén, már tudtam, hogy az ötödik gyakorlati modulra nem kerül sor április végén Edinburgh-ban. Akkor még az volt az álláspont, hogy ezt Zoomon valahogy lenyomjuk, de aztán úgy döntöttek a tanáraink, hogy nem, csúsztassuk el a zsűrizési gyakorlatot. Hamarosan aztán az is kiderült, hogy az utolsó bíráskodásra sem kerül sor, hiszen a birminghami Quiltfesztivált is elhalasztják. Így aztán az angol céh történelmében mi leszünk a leghosszabb képzés: 2018-2021. Ha igaz....
A negyedik modul címe az, hogy Termékek és folyamatok, és kicsit leegyszerűsítve írjunk le mindent, amit a quiltkészítésben használnak. Bár mindig azt szoktam gondolni, hogy sokat tudok erről a témáról, mégis úgy éreztem, a lista végtelen és nap mint nap bővül, változik.
Első feladatként három csoportot kellett létrehoznom: anyagok, termékek és folyamatok. Bár többször nyúztam a tutoromat, hogy mi a különbség az első kettő között, jó választ nem kaptam. Így aztán házi használatra azt mondtam, hogy az "anyag" az, amit méterben gyártanak/árulnak, míg a "termék" valami pluszban a quiltre tehető cucc. Tudom, nem igazán jó a definíció, de azért ennek alapján mindent be tudtam rakni valahová.
Első lépésben három giga-táblázatot kellett gyártanom az ezekbe a kategóriákba sorolt dolgokról, amiben a leíráson túl feltüntetem a felhasználási lehetőségeket és a használatukban rejlő "kihívásokat". Tehát hogy milyen gyöngyök vannak, azokat mire és hogyan lehet felhasználni egy quilten, vagy hogy hogyan készül az ökoprint, milyen jellegű quiltekben lehet felhasználni, és mik a buktatók. Ez roppantul izgalmas feladat volt, de nem könnyű röviden, egy táblázat egy sorában mindent összefoglalni.
Második lépésben mind a három kategóriából ki kellett választanom 6-6 darabot, és azokkal mintadarabokat gyártani. Mivel egy-egy termék/folyamat többféle lehet, összesen 30 darabot gyártottam le, amiket aztán szépen felcimkéztem, megszámoztam, hogy majd a dolgozatban hivatkozni tudjak rájuk. Mert hogy a dolgozat második részében részletesen elemeznem kellett ezt az összesen 18 dolgot: milyen volt megcsinálni, hogyan kísérleteznék vele, mire használnám, stb...
Ezeket a darabokat nem fotóztam le, mert a dolgozatba se kerültek bele. De azért mutatok néhány érdekes quiltet, amikre illusztrációként hivatkoztam:
Rosemary Claus-Gray (gézből)

Stallebrass (cianotípia és indigó)

Alison Garrett (lebomló szitázás)

Isabelle Wiesler (Lutradurból)

Lesley Riley (fotótranszfer)

Mary Pal (gézből)

Midgelow-Marsden (fémből)

Sue Reno (nedves cianotípiával)


A dolgozat utolsó részében ki kellett választanom egy-egy quiltet, ami a három kategóriában "sikeresen" használja fel az adott anyagot, terméket illetve folyamatot.
Az első választottam Pauline Burbidge Búza és árpamezők című quiltje volt a cianotípia használatára:


A második kiszemelt Trudy Kleinstein csodálatosan hímzett diptichonja. A kép sajnos nem színhű.

A harmadik pedig Rita Merten svájci művész teljesen műanyagból (szemeteszsákokból és nylonszatyrokból) készült quiltje.
A 13 ezer szavas dolgozatot elfogadták, szóval itt tartunk most: várunk. Még írok egy posztot néhány egyéb dologról, ami talán érdekes lehet az olvasók számára.




Megjegyzések

Nóra üzenete…
Hatlamas tudás birtokában vagy Ildi, bár ez nem ujdonság...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév