2009. május 26., kedd

Én is festettem

Ugyanaz történt velem, mint februárban. Miután szombaton végigasszisztáltam, hogy 11 nő élvezkedik a festésen, muszáj volt nekem is valamit csinálni. Még indokot is találtam: hiányoztak bizonyos színek a palettámról, kevés volt a pasztell, és volt néhány átfestendő darab. Mindenféle anyagot használtam: a szokásos lepedővásznat, a februári szatént, gézt meg egy kis madeiracsipkét, amit a legutolsó rendezkedésnél találtam.
A narancs az országos pályázathoz kell - ha egyáltalán lesz belőle valami júni 30-ig.

A tálcán csíkosan vittem fel a sárgát és a kéket - ez lett belőle:(

Kétféle zöld - almás és olajos.

Kétféle kék: éjkék és cerulean (a türkisznél kékebb szép alapszín).

Sárgák és barnásak. Köztük a meglévő sárgacsíkos felének átfestése.

A koszos színek.


7 megjegyzés:

Bea írta...

Jó lett a tálcás is, azért. :)
Most, ha felépülök a torokizéből, majd én is elfestem a hazahozott festéket. :)

katafolt írta...

Ó,azok a zöldek ! Meg a többi is.Még a tálcás is újjászülethet valahogy,nem ?

Violini írta...

a kékek nagyon ütősek!
szabad megtudni, miféle zsinórok, szalagok kerültek befestésre? nagyon tetszenek.

Ildi írta...

Amikor két éve Birminghamben voltam, a Texere cég árult nagy spulni (?) pamut meg viszkóz fonalakat. Nem volt rajta, hogy hány méter, de elég sok volt, és csak 1 font volt darabja. Csak ötöt vettem:)

Violini írta...

hát nem is tudom miért reménykedem még benne, hogy azt válaszolod: a sarki Röltexben :-)
de azt érdemes végre megjegyeznem, hogy a viszkóz is festhető. köszi!

Márta néni írta...

Igen, az embernek időnként van egy olyan indíttatása, hogy festeni kell. Ha van szükség a megfestett anyagra, ha nincs. Egyszerűen kell.
Ez a cerulain vagymi kék nem a Cörulamin nevő hajdanvolt vizeletfertőtlenítő gyógyszer rokona? Attól is kéket lehetett pisilni, de már nem gyártják. Pedig most kipróbálnám.

Ildi írta...

lehet, fogalmam sincs. Az etimológiai szótáram szerint 'égszínkék"