Végre varrok!

Rövid karácsonyozás után végre újra elővettem a varrógépet. Csináltam két abroszt ajándékba - annyira egyszerűek, hogy nem is mutatom meg. Piros-zöld sakktábla mintás, sarokra állítva. És végre felavattam a needle punching apparátot.
Ezt leginkább tűnemezelésnek fordítják, pedig ez szó szerint "tűszurkálás". Még december elején rendeltem vagy 1 kiló szuper gyapjút meg selymet Edinburgh-ból (nagy volt a nosztalgia), meg volt is egy kevés itthon - részben Mártanéni küldeményéből. Isten áldja a két kezét! Csináltam egy képeslapot, de az nem publikus, értsd randa, viszont ez a könyvborító nem rossz második kísérletnek.
Kicsit "off-balance" az eleje, azaz lejjebb kéne lennie a mintának, de amúgy meg vagyok vele elégedve. 90%-ban gyapjú, de van benne egy kis selyem noil, meg négy darab organza négyzet is, ami háromdimenzióssá teszi. A szélén a fonalat is magam csináltam: sárga meg zöld fonalból és keskeny organzacsíkból. A hátára is csináltam egy kis mintát, hogy ne legyen olyan "pucér".

Elővettem néhány "mixed media" könyvemet, hogy mi mindenre lehet még használni, és nagyon megszállt az ihlet ... Ja, és elkezdtem a finn quiltemet. Már kész a háttér egy baromi csúnyán festett anyagomból.

Megjegyzések

agibo üzenete…
Érdekes ez a technika. Egyszer kézi tűvel én is kipróbáltam. Említésre méltó dolog nem született a póbálkozásból.
A finn quiltet én is elkezdtem. Témát kerestem, terveztem, rajzoltam, anyagba vagdostam... De még nem vagyok benne biztos, hogy ezt fogom Nektek megmutatni.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév