Az aranykor vége

 Az egész egy fényképpel indult, és viszonylag gyorsan egy 105x145 centis quiltté nőtte ki magát.

A verdigris szóra kerestem rá, pontosabban hogyan kellene Procionnal ilyen szinű anyagot festeni. A verdigris magyarul patina, az a szín, ami réz felületen kialakul. A leghíresebb példának a new york-i Szabadság-szobrot szokták felhozni, de közelebbi példa lehet a Zsolnay-féle eozin. Ez persze máshogy jön létre, de színében hasonlít. 

Ezt a képet találtam és beleszerettem.

Ebből született az a gondolat, hogy legyen valami olyasmi, amiben még dominál a réz (arany), de már mutatkozik az idő múlása. Először elővettem egy csomó aranysárga anyagot, köztük több ún. színsort, olyanokat is, amelyek elmennek kicsit a zöld, illetve a barna felé. Ehhez fogtam még kétféle zöldet és kétféle zöldet. Csináltam egy 'repedezős' szitát és az összes anyagot leszitáztam sötétzölddel. Ez inkább feketének látszik a képeken.

A kontraszt érdekében sötétkék anyagokat válogattam. Ezek olyanok, amelyeket kudarcnak ítéltem és felülfestettem sötétkékre. Kitaláltam a kb. kompozíciót és elkezdtem 7,5 centis négyzeteket gyártani. Aztán ezeket négyesével, kettesével, stb. összevarrtam Ezekből aztán paneleket gyártottam, itt-ott cseréltem, forgattam.

Amikor kész lett a fedlap, újra elővettem a szitát, és sok helyütt felülnyomtattam arany akrilfestékkel, ami persze leginkább a kéken látszik. A tűzésmintám amolyan repedezés akart lenni, aranysárga normál és arany metálcérnával, hogy azért ne legyen csilivili. 

A már teljesen kész quiltre aranyfestékkel festettem rá a fuit (latin, volt) szót. Sokat vacakoltam, hogy milyen betűtípus legyen meg hogy hová kerüljön, hogy azért jól látsszon, de ne kiabáljon.


Eléggé hagyományos patchwork, de összességében szívesen és bátran mutatom meg.





Megjegyzések

Nóra üzenete…
Nagyon tetszik!
gubike üzenete…
Kifejezi a szándékodat.
A szó, mint valami ásó, belevág az értelembe, úristen, ez tényleg így van.
Tetszik a hangulata.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév