Ideál(l)ok

Nagyjából 15 hónapja kezdtem el dolgozni egy új kiállítás anyagán. Nem vagyok egy "rajongó" típus, mégis sok embert csodálok bátorságáért, kiállásáért, tartásáért. Így született az ötlet, hogy megvarrom néhány ideálomat, azokat, akik - bár majd' mind ellentmondásos figura - sok-sok más ember életére is hatással voltak, akár közvetve, akár közvetlenül.
A csodálat mellett persze a vizualitás is döntő tényező volt, így a lista elég nehezen alakult ki. Hét-nyolc nevem volt meg, amikor elkezdtem varrni 2015. januárjában. Júliusra elkészült kilenc fedlap. Aztán elkezdtem tűzni (betegre:), közben persze agyaltam a további három néven.
A végén a következő figurák öltöttek alakot:
Mahatma Gandhi
Nelson Mandela
Anna Frank
Nagy Imre
Emiliano Zapata
Michael Collins
Abraham Lincoln
Wilhelm Tell (ő ugyan valószínűleg nem is élt)
Ülő Bika
Aung San Suu Kyi
Paul Rusesabagina
+ a 12. Martin Niemöller híres mondása, ami mintegy összefoglalja az egész kollekciót.
Az egyformán 90x125 cm méretű quilteket - reményeim szerint - ősszel láthatjátok élőben. Addig még hátravan az aljamunka (szálazás, vasalás, szegés, bújtató).


Megjegyzések

gubike üzenete…
Kíváncsian várom. Türelmet és kitartást kívánok a befejezéshez.
Polyák Ildikó üzenete…
Én is nagyon kíváncsi vagyok ám, hogyan fog a falon festeni.
Klára Gelencsér üzenete…
Érdekes és nekem tetszetős névsor.
Ha nekem kellene egyet összeállítani, egész biztosan madame Curie lenne az első helyen és Szonja Kovalekvszkaja, meg Hugonnai Vilma is szerepelne viszonylag elől.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév