Művészeti tanfolyam

Jó volt, nagyon jó.
Bár furán hangzik ez a szervezőtől, de így érzem. Az indulás előtt nagyon féltem, mert ugyan kétszer találkoztam és sokat beszélgettem Tiborral, és nagyon szimpatikusnak tűnt, de hát mégis más dolog mások ízlését eltalálni. Ráadásul, ugye, négy alkalomra fizettek be a népek, és rettegtem, hogy ha rossz lesz az első, majd követelik vissza a pénzt.
Az egyes alkalmakkor az idő felében előadás volt, sok-sok illusztrációval. Bár sohasem tanultam iskolában művészettörténetet, a nevek-művek zömét ismertem, mégis nagyon érdekes volt, mert nem kronologikusan futott a történet (illetve úgy is), hanem tematikusan: kompozíció, színtan, absztrakció és kollázs. Sok volt az előre- és visszacsatolás, ezért sok összefüggés vált világossá számomra.
Izgalmasak volt a kérdéseinkre adott válaszai is, leginkább a "mi a művészet?", "mitől művészet egy alkotás?", "mitől jó egy mű?", "művészet-e a quilt?" kérdések-válaszok voltak elgondolkodtatóak.
A foglalkozások második felében aztán munkaelemzés volt. Bár rendetlen diákként sokan nem csináltunk házi feladatot, mindig volt vállalkozó, aki kiállt a quiltjével. Jó dolgokat mondott kívülállóként, művészi szemmel. Olyannyira, hogy provizórikusan abban maradtunk, hogy kéthavonta tart nekünk egy ilyen elemző foglalkozást. Még ki kell találnom, hogyan és milyen feltételekkel valósítható ez meg - na meg, hogy a népek lelkesedése tényleg megvan-e ilyesmire.
Végül, hadd ajánljam szíves figyelmetekbe Tibor múlt pénteken nyílt kiállítását. A helyszín a dunaújvárosi Kortárs Művészeti Intézet. Július 31-ig 10-18 óráig van nyitva, vasárnap kivételével. Nézzétek meg, nem mindennapi dolgokat csinál!

Megjegyzések

gubike üzenete…
Nagyon irigylem azokat, akik ott lehettek Miskolcon és itt is.
Polyák Ildikó üzenete…
Igen, én is örülök, hogy ott lehettem.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kompozíció foltvarróknak: online tanfolyam 2024-ben

Jelbeszéd: a quilt születése képekben

Beszélgessünk a quiltművészetről! : 2024. I. félév